Doornroosje met een twist

Zoals uit de beschrijving blijkt is het Philip niet echt gelukt om Aurora wakker te kussen. In plaats daarvan valt hij zelf in slaap. Het verhaal speelt in daarom ook af in de droomwereld van Aurora en is dan ook heel anders dan het originele verhaal over Doornroosje. Dat maakt het verhaal dan ook origineel en verfrissend. Je weet niet welke kant het verhaal op gaat, waardoor het je nieuwsgierigheid wekt en je verder blijft lezen.

De tempo is op sommige momenten wel wat aan de lage kant. Gelukkig is dat niet overal in het boek zo. De schrijfstijl van Liz Braswell is wel erg fijn. Ze weet hier en daar ook humoristische momenten in het verhaal te verwerken. Ook heeft ze personages goed uitgewerkt. Vooral Aurora leren we goed kennen.

Al met al heb ik zeker vanĀ Als in een droom. Het heeft een duistere, maar ook originele en leuke twist op een van de bekendste sprookjes. Als je de vorige Twisted Tales boeken hebt gelezen of een Disneyfan bent, is dit boek zeker een aanrader!

Meer recensies van Awesomebookloverblog