Humoristisch verhaal!

In Gedoe! volgen we de 16-jarige Kat die ons een kijkje geeft in haar middelbare school- en tienerleven. De gebeurtenissen die zij beschrijft, zoals verliefdheid, menstrueren, mentale gezondheid, zijn zeker herkenbaar voor een tiener van haar leeftijd. Ik denk daarom dit dit boek vele tienermeisjes zal aanspreken.

Net als het vorige deel is ook Gedoe! weer geschreven in een dagboekvorm en de opmaak is zo vormgegeven dat het voelt alsof je ook echt iemands dagboek aan het lezen bent. De opmaak is daarom zeker een pluspunt.

Het verhaal zelf is ook superinteressant en kaart belangrijke onderwerpen aan. Er wordt bijvoorbeeld laten zien wat voor vrouwonvriendelijke gedoe er in deze maatschappij plaatsvindt en dat dat dus totaal niet oké is. Verder is het gewoon een erg vermakelijk verhaal over een feministische tiener. Er zitten namelijk ook voldoende humoristische momenten in verwerkt die je aan het lachen maken en voldoende interessante gebeurtenissen die je aandacht vasthouden.

Ik heb daarom weer genoten van dit humoristische verhaal. Het is een aanrader voor de jongere YA-lezers, maar ook de oudere lezers zullen dit aangename verhaal zeker waarderen.

Meer recensies van Awesomebookloverblog