Geweldig debuut

Awesomebookloverblog 18 augustus 2023
Allereerst iets over de uitgave zelf. Het kaartenhuis is een prachtige hardcover met een dust jacket, een leeslint en gekleurde schutbladen. Daarnaast zie je nog hele mooie blauwe sprayed edges. Ik vind deze echt een van de favoriete limited editions die ik heb.

Het verhaal begon voor mij wel een beetje aan de trage kant. Alles wordt heel uitgebreid beschreven. Dat is aan de ene kant wel fijn, omdat je hierdoor een goed beeld kan vormen van wat er gebeurt en hoe iets eruit ziet. Aan de andere kan haalt dat wel een beetje de tempo uit het verhaal.

Hoe verder ik in het verhaal komt, hoe beter het echter wordt. Het verhaal wordt spannender, er komt iets meer romantiek om de hoek kijken, geheimen worden ontdekt en ontrafeld. Hierdoor werd het verhaal steeds interessanter er kon ik niet stoppen met lezen.

Hoewel Het kaartenhuis het debuut is van Katy Hays, merk je dat helemaal niet. Een traag begin gebeurt wel vaker in boeken, dus is dat zeker niet erg. Ik vind dat ze het verhaal goed in elkaar heeft gezet en dat ze een fijne schrijfstijl heeft. Als dit het niveau is van haar debuut, ben ik heel erg benieuwd naar haar volgende boeken.

Meer recensies van Awesomebookloverblog