Verwachtingen niet waargemaakt

De beschrijving van het boek maakte me enorm enthousiast. Het klinkt namelijk mysterieus, want waarom is Lena verhuisd naar een klein dorpje en mag niemand de reden ontdekken? En verhalen met een koninklijk tintje doen het ook meestal goed bij mij. Het klinkt namelijk als een modern koninklijk sprookje. Vol verwachtingen startte ik daarom met het verhaal.

Wat mij opviel is dat er vrij weinig gebeurde in het verhaal. De twisten die in het verhaal waren verwerkt voelden voor mij voorspelbaar aan. Ik miste daarom de spanning in het verhaal.

Wat ik wel positief vond was de schrijfstijl en de korte hoofdstukken. De schrijfstijl was vlot, dus het verhaal leest wel makkelijk weg. En vanwege de korte hoofdstukken kan je makkelijk op een natuurlijk moment het verhaal wegleggen.

Ik denk dat De erfgenaam voor mij een twijfelgevalletje is. Het maakte mijn hoge verwachtingen helaas niet waar, maar ik denk wel dat de jongere YA-lezers dit boek kunnen waarderen.

Meer recensies van Awesomebookloverblog