Magisch!

Ook Nachtverhaal is een superleuk boek van Paul Biegel. Hierin lees je hoe een kabouter wordt bezocht door een beeldschone fee. Ze vertelt hem haar eigen verhaal, een verhaal over een onsterfelijke fee die verlangt om te trouwen, nakomelingen te krijgen en uiteindelijk de Dood te ontmoeten. Dat zijn echter juist de dingen die niet voor haar als een onsterfelijke fee bestemd zijn. Tijdens haar zoektocht naar een bruidegom, nakomelingen en de Dood komt ze in allerlei spannende situaties terecht.

Dit verhaal is zo sprookjesachtig! Achter op het boek staat een quote van Het Parool dat Nachtverhaal ook wel een hedendaags sprookje is van Duizend-en-een-nacht. Ik kan me zeker vinden in deze uitspraak. Je leest in dit verhaal over reuzen en tovenaars, over koningen en over feeën, over een kabouter en pratende dieren. Heel fantasierijk! Ik snap wel waarom dit boek bekroond was met een Gouden Griffel! Dit verhaal is dus zeker waard om te worden gelezen en die magische illustraties van Charlotte Dematons maken het verhaal helemaal af!

Meer recensies van Awesomebookloverblog