Indrukwekkend verhaal

Bianca Brummelhuis 30 oktober 2022
In dit tweede deel van de serie komen heel veel verhaallijnen samen. De schrijfster moet echt veel ballen in de lucht houden en zorgen dat de grote verhaallijn niet in het honderd loopt. Dit is echter zeer goed gelukt en hier heb ik veel respect voor.

Voor de lezer is dit boek heel interessant, omdat er steeds meer informatie beschikbaar komt. Je bent nog niet bekomen van de ene onthulling of er komt alweer een andere. Ook qua actie gebeurt er heel veel. Wel blijft het allemaal begrijpelijk omdat de uitleg over de verschillende gebeurtenissen duidelijk is.

Quinn en Thalia worden beide gedwongen om over zichzelf na te denken en moeilijke keuzes te maken. Tussen al het actiegeweld door wordt er zelfs nog tijd gemaakt om dit een wezenlijk onderdeel van het verhaal te maken.

De plot is regelmatig erg verrassend. Aan bepaalde motieven en achtergrondverhalen zou ik niet hebben gedacht, totdat ik ze las.

Tot vlak voor het slot blijft onzeker hoe alle verhalen en achtergronden in elkaar zullen passen en of het einde wel bevredigend zal zijn. Maar dat wordt het uiteindelijk zeker.

Toch zou er nog wel meer te vertellen kunnen zijn. Een novelle over bepaalde personen of een verhalenbundel met korte verhalen over de jagers en de Aspiratar zou ik nog erg leuk vinden als vervolg. Maar in principe is het verhaal “af” genoeg om inderdaad met dit tweede deel te eindigen.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis