Verhaallijn die steeds een beetje groter wordt

Bianca Brummelhuis 13 september 2023
De verhaallijn in dit boek wordt steeds een stukje groter. Steeds als je denkt “Zo zit het, ik snap het nu”, komt er weer een stukje verhaallijn bij. Dit is iedere keer weer een verrassing en ik vond dat erg fijn.

Het boek is vanaf het begin spannend. Het is meteen duidelijk dat er van alles aan de hand is dat niet in de haak is en je wilt als lezer graag weten wat dat is. De schrijfstijl zorgt ervoor dat je echt meegesleept wordt in het verhaal.

Hoewel de gebeurtenissen al redelijk snel een bepaalde kant op gaan, komt wat er daadwerkelijk aan de hand is toch nog als een verrassing. Dat Julia heel graag wil dat bepaalde vermoedens onjuist zijn en ze daardoor haar ogen sluit voor gevaar, maakt het extra spannend.

Het is geen simpel verhaal, er zijn aardig wat vertakkingen en er worden veel details beschreven. Maar als je een beetje oplet, is het prima te volgen. Ik vond het wel interessant dat het verhaal soms wat ingewikkelder werd.

Wat Julia meemaakt is een mix van persoonlijke en zakelijke problemen. En wat persoonlijk en wat zakelijk is, blijkt ook niet zo simpel te bepalen. De manier waarop ze met de problemen om gaat, maken haar een gelaagde hoofdpersoon die je ook echt goed leert kennen.

Ik heb genoten van het lezen van dit boek en mijn aandacht werd de hele tijd goed vastgehouden. Complimenten aan de auteur.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis