Leuk nieuw deel in de serie

In dit boek speelt het Kunstcafé eigenlijk niet zo’n grote rol. Het is wel het startpunt en eindpunt van het verhaal en door de mensen van het Kunstcafé worden bepaalde dingen in gang gezet. Toch had ik graag nog wat meer over het café zelf gelezen.

Het verhaal bestaat uit twee delen. Het outdoorweekend en de tijd erna. Het outdoorweekend pakt heel verrassend uit. Zo saai blijkt Rosie niet te zijn. Ze steelt de show met haar kleurige outfits en haar behoorlijk rake opmerkingen. Ze overwint ook een flink aantal angsten. De gesprekken tussen haar en Gareth voegen veel toe aan het verhaal. Ook ontstaat er een bijzondere vriendschap met iemand die in feite haar tegenpool is.

Als Rosie weer thuis is, begint het verhaal voor mijn gevoel pas echt. Ze blijft contact houden met Gareth. Maar er zit van alles in de weg als ze elkaar beter willen leren kennen. Beiden hebben een bijzondere ex en Rosie blijft zitten met de opmerking die ze heeft opgevangen (die later nog wel flink genuanceerd wordt). Rosie krijgt de nodige tegenslagen te verwerken, maar verrassend genoeg besluit ze terug te bijten. Daardoor maakt ze een groei door die interessant is om te lezen.

Er zitten vrij veel dramatische elementen in het verhaal. Maar deze houden wel de vaart erin en dwingen Rosie en in mindere mate Gareth om dingen te leren en keuzes te maken. Sommige dingen zijn net wel/net niet over the top, maar ik vond het wel een interessant geheel.

Aan het einde van het boek wordt er gehint naar een volgend deel, waarvan ook wel duidelijk lijkt waar dit dan over zal gaan. Of in ieder geval over wie. Dus ik hoop dat dit deel er daadwerkelijk komt, het lijkt mij een boeiend verhaal.

Ik vind dit nog steeds een leuke serie. Het Kunstcafé zelf had hier van mij wel een wat grotere rol mogen hebben, maar de gebeurtenissen die in gang worden gezet door de mensen van het Kunstcafé waren ook zeker fijn om te lezen.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis