Geen slechte daad

Bianca 27 april 2020
Mijn mening:
Geen slechte daad is wat mij betreft een prima debuut. Een verhaal waar je even in moet komen maar wel een met een spetterende ontknoping.
Cassie brengt haar gezin in gevaar wanneer ze op de terugweg van haar werk een vrouw te hulp schiet die mishandeld wordt. Wanneer ik het boek dicht sla merk ik dat deze actie echt van onderliggend belang is geweest voor de uitwerking van dit verhaal.
Het verloop van het verhaal is totaal anders dan de daad waar het allemaal mee begon.
Het is hier geen oorzaak, gevolg maar een detail wat gebruikt is om een verhaal te starten.
De schrijfstijl van Chavez is even wennen, het leest plezierig maar toch moet ik af en toe wat zinnen teruglezen om te begrijpen wat er precies bedoeld wordt.
In het begin kruipt er een vies beestje door het verhaal, dit bezorgt mij echt de kriebels, bijzonder hoe de auteur dit beestje toch een bepaalde rol toebedeeld heeft, het zorgt voor onderhuidse spanning, het kriebelt letterlijk over je huid, bbbrrr.
Ik ervaar het verhaal tijdens het lezen af en toe wat vreemd, alsof ik er de vinger niet achter kan krijgen wat de auteur precies bedoeld. Toch is de strekking van het verhaal goed doordacht, zeker in het laatste gedeelte vallen alle gebeurtenissen op zijn plaats en is elk detail met een doel in het verhaal verwerkt, dat is knap gedaan.
Qua personages had ik wel wat meer uitwerking willen zien, Cassie komt op mij soms wat onwerkelijk over, hierin mis ik wat diepgang die dit gevoel weg zouden kunnen nemen.
Heather Chavez heeft met Geen slechte daad een prima start gemaakt als beginnend auteur, het verhaal is veelbelovend en ik hoop dat de kwaliteiten van de auteur zich nog ontwikkelen zodat bij een volgend boek de kinderziektes eruit zijn.

Originaliteit: 4
Schrijfstijl: 3
Leesplezier: 3
Spanning: 4
Psychologie: 3
Plot: 3

Geen slechte daad krijgt van mij 3,5 ster.

Meer recensies van Bianca