Martin Servaz #7

Bianca 11 juli 2022
Wow dit is een thriller die eng dichtbij de realiteit staat. Geschreven tijdens de Corona tijd heeft ook consequenties voor de manier van schrijven, zo blijkt.
Zoals Minier zelf al waarschuwde ligt in dit boek fictie en non-fictie dichtbij elkaar, Minier heeft gebruik gemaakt van gebeurtenissen die zich tijdens, of voor het schrijven van dit verhaal in Frankrijk afspeelde. Het is wel eng dat hetgeen fictie is akelig dicht bij de realiteit komt, het is niet uit te sluiten dat dit in de komende tijd omgezet moet worden in non-fictie.
Minier heeft met Afrekening weer een geweldig spannende thriller weten neer te zetten.
Bizar hoe gek mensen in hun hoofd kunnen worden en hoe ze hierin anderen meetrekken of zelf mee getrokken worden. het lukt niemand om grip te krijgen op de psyche van de mens.
Ondanks dat Afrekening een origineel goed doordacht en opgebouwd verhaal is, is er toch een gedeelte wat ik herken uit een eerder gelezen boek van een andere auteur.
De plot is formidabel uitgewerkt waarbij ik op het eind een, zie je wel gevoel kreeg, tot er nog een toegift kwam waardoor het toch anders liep dan ik vermoedde.
Minier is een auteur die zijn schrijfstijl richt op waar gebeurde feiten en dat maakt de verhalen eng spannend en realistisch, hij weet je als lezer te raken en je te laten nadenken over het leven en de bizarre omstandigheden waar we in leven, het gevaar is dichterbij dan je denkt. We weten niet waar het heen in deze wereld gaat maar er is voor Minier nog voldoende materiaal om boeken te schrijven dat zegt genoeg toch?

Originaliteit: 4
Schrijfstijl: 4
Leesplezier: 4
Spanning: 5
Psychologie: 5
Plot: 5

Afrekening krijgt van mij 4,5 ster.

Meer recensies van Bianca