Heel fijn boek

In dit prettig geschreven verhaal komen een flink aantal cliché maar hele mooie en inspirerende uitspraken voor die niet alleen hoofdpersoon Roos aan het denken zetten over allerlei facetten van haar leven, maar ook jou als lezer. Het verhaal gaf mij op sommige momenten een gevoel van (h)erkenning, het amuseerde me en het raakte me zelfs een beetje.
Ik ben zelf nog nooit op (doe-het-zelf of georganiseerde) retraite geweest, maar het speelt wel vaak door mijn hoofd. En ik kan me zo goed indenken dat je dan inderdaad “het beklemmende besef van vrijheid” kan ervaren als je ineens helemaal alleen bent en weg van al het dagelijkse! En dan dat discussiepanel in haar hoofd… Heel erg grappig én herkenbaar.
Een heel fijn boek dus! Een soort mini-retraite voor moeders als ik die het nog niet hebben aangedurfd om op een échte te gaan.

Meer recensies van biebmiepje Judith