Boeiend!

Het verhaal heeft een lijn in het heden, met de ontvreemding van het schilderij uit het Museum Valse Kunst en de speurtocht daar, en in het verleden, waar de waarheid rond het schilderij van Vermeer langzaam boven tafel komt.
Het verhaal is heerlijk spannend en heel erg boeiend van begin tot eind! Leuk om zo het verhaal rondom meestervervalser Han van Meegeren tot leven te zien komen, met wat fijne mysterieuze randjes. Een heel gaaf onderwerp!
Ik ben bijna meteen nadat het boek binnenkwam begonnen met lezen, ik had er zoveel zin in! En ik werd niet teleurgesteld. Het is een heerlijke kort maar krachtige thriller van Jeroen Windmeijer, met natuurlijk een fijne (kunst)historische kant eraan. Meer graag!!
Achterin de novelle staat, naast een leuk interview met Jeroen, een voorproefje van het eerste deel in de Delft-trilogie, De schaduw van Vermeer, en ook dat smaakt naar meer! Ik kan me er alvast op verheugen.

Meer recensies van biebmiepje Judith