Onwijs boeiend!

De proloog is meteen heel erg pakkend en na dat afschuwelijke gebeuren (in het verleden) wil je alleen nog maar doorlezen en te weten komen wat de betekenis gaat zijn… En na de prikkelende proloog is er ook echt geen wegleggen meer aan! De hele tijd zit er flink wat spanning in het verhaal, waardoor mijn aandacht geen moment verslapte, ik werd echt helemaal meegesleurd. Het verhaal is onwijs boeiend door alle onthullingen en alle codes die gekraakt worden… Want wat wordt er nou écht gezegd in het Bijbelboek Openbaring? Wat is er toen, lang geleden, nou écht gebeurd?
“We zitten hier samen de code van Openbaring te kraken.” (blz. 449)
De geheimen worden langzaam onthuld door Simon Ryevaar en de mensen waar hij mee in contact komt. Zo gaaf!! En het is allemaal zo schokkend, dat sommige mensen die geheimen koste wat kost verborgen willen houden. En dat maakt het verhaal naast onwijs interessant (en leerzaam, want gebaseerd op waarheid) ook nog ontzettend spannend (en beangstigend, die sekte, brrr)!! Wie gaan deze zoektocht naar de waarheid overleven? En wat is nou precies het verhaal van De Redder?
Wat heb ik zitten smullen van dit verhaal! Het smaakt zeker naar meer! Meer mysteries, meer zoektochten, meer Simon en hopelijk ook meer Nova! Ik ben nu al heel erg benieuwd naar het volgende verhaal. Dit was in ieder geval een retespannende achtbaanrit, waar ik een beetje duizelig uitstapte en waarna ik even tot bezinning moest komen. Héél erg gaaf! Héél erg lekker. Wow.

Meer recensies van biebmiepje Judith