Meegevoerd

Aan Zee leest heerlijk vlot weg, is heel erg fijn en pakkend geschreven. Ik werd weer helemaal meegevoerd, op reis door Nederland dit keer, langs de kust van zuid naar noord! Tijdens deze ‘eindeloze strandwandeling’ neemt Francine je niet alleen mee op het Nederlands Kustpad, maar ook door haar familie-herinneringen, aangezien ze langs allerlei bekende plekken komt van vroeger. Ze wandelt dit keer in etappes, niet aan één stuk door, en ook niet altijd alleen, wat ook weer bijzondere gesprekken en herinneringen oplevert. Héél anders dan haar vorige boek Onderweg, maar toch ook wel weer veel overeenkomsten door het veelal op jezelf aangewezen zijn en de vele verschillende overnachtingsplekjes (en dus ontmoetingen met allerlei mensen) die Francine aandoet. Wat minder indrukwekkend qua wandeling (voor mij dan, ik viel echt voor dat noordelijke landschap), maar dat doet niet af aan hoe onwijs fijn, meeslepend en openhartig dit boek ook weer geschreven is! Ook hier vloog ik doorheen en baalde ik dat ik het boek uit had en alweer afscheid moest nemen van Francine en het wandelen…
Dit boek ziet er ook weer onwijs mooi uit met al die sfeervolle foto’s en mooie opmaak (met hier na iedere laatste punt van een hoofdstuk heel toepasselijk een schelpje!).
Ik hoop op meer wandelboeken van Francine!

Meer recensies van biebmiepje Judith