Onwijs boeiend en meeslepend!

biebmiepje Judith 31 oktober 2023
Wat een onwijs pakkend verhaal! Van begin tot eind werd ik helemaal meegesleurd de gebeurtenissen in! Heerlijk.
Je leest het verhaal van Fabian en zijn gevaarlijke speurtocht, je leest het verhaal van David die ook een waarheid te onthullen heeft en daarvoor heel ver gaat, je krijgt tussendoor een tekst over kunstschilder en kunstvervalser Han van Meegeren (ook een link met Vermeer) te lezen en je krijgt een transcriptie van een ouder interview met de jezuïetenpater te lezen. Hierdoor blijft er de hele tijd extra spanning in het verhaal zitten, want hoe hangt het allemaal samen? Hoe gaat het allemaal aflopen? Hoe gaat het straks weer verder met Fabian/David? Soms wou ik bijna een hoofdstuk overslaan om weer met dezelfde persoon verder te gaan, haha, maar ja, álles is even boeiend en spannend en belangrijk! Dan maar gewoon door, door, door lezen, geen andere optie!
Waarheen gaat het verhaal? Welke ‘waarheid’ rondom de Sfinx van Delft, Johannes Vermeer, gaat er aan het licht komen?? Het is een onwijs spannende en meeslepende zoektocht! Onwijs interessant ook! Een heerlijke mix van feit en fictie. En een hele gave invulling aan het mysterie rondom Vermeer! Wat heb ik ontzettend zitten smullen van deze thriller. (En gegniffeld om het zich net Robert Langdon voelen van Fabian!!)
Op naar meer graag! Ik ben nu al heel erg benieuwd wat we in het volgende deel gaan beleven.

Meer recensies van biebmiepje Judith