Voor jong en oud

Heel verschillende verhalen, maar met één overeenkomst: ze brengen het werk van Rembrandt tot leven!

Het gedicht over het verlies van Saskia (Rembrandts vrouw) raakte Remy en mij ontzettend. We zaten erna allebei met tranen in onze ogen… De brief van Donni, een leerling uit groep 7, aan Rembrandt vonden we heel erg grappig, net als (Remy’s favoriet!) het verhaal bij De Nachtwacht. En er waren ook verhalen die ons iets minder pakten, die iets te ‘vaag’ waren. Maar we hebben vooral heel erg zitten genieten van de mooie verhalen in deze bundel en het feit dat ze de kunstwerken helemaal voor ons tot leven brachten en ons lieten meeleven/inleven met de geportretteerden en de personages!
Echt een heel mooi voorleesboek, leuk voor jong én oud!

Meer recensies van biebmiepje Judith