Meer!

biebmiepje Judith 29 januari 2020
Wat is dit weer een heerlijk avontuur! Er worden een heleboel boeken genoemd – De kleine prinses, Narnia, De wind in de wilgen, De geheime tuin… – Matilda ontmoet een oude bekende – Anne Shirley – en ze verdwijnt dus met Oskar in de sprookjeswereld waar ze o.a. Roodkapje, Jaap van de bonenstaak en Rapunzel ontmoet… Om jaloers op te worden! (en die boekwinkel!!)
Matilda staat voor een heleboel moeilijke keuzes in dit boek; moet ze haar grootouders gehoorzamen en de sprookjes laten rusten? Moet ze haar eigen weg gaan? Wat is goed en wat is fout? Wie heeft er gelijk? Wie is ze nou eigenlijk precies? Je leeft enorm met deze lekker eigenwijze hoofdpersoon mee! Zij en Oskar vormen een leuk duo en samen kunnen ze alles aan…

Het verhaal is meeslepend van begin tot (open) eind en lekker spannend, iets spannender dan deel 1 denk ik zelfs. Ik verheug me al op het volgende avontuur van Matilda en Oskar, want dat gaat er gezien het einde zeker komen! Wat een geweldige verhalen! Ik wil meer, meer, meer!

Meer recensies van biebmiepje Judith