Onderhuids

Boek62 08 augustus 2019
Wat een heftig boek! Hier komen weer alle duistere kanten van Amerika in samen. Het donker, rauwe, vuile waar je niet onmiddellijk bij de VS aan denkt, maar wel onderhuids aanwezig is. Zeer aangrijpend boek. Langzamerhand wordt je meegezogen in de maalstroom van gebeurtenissen.
Een oude man kijkt terug op een bepaalde periode, in 1984, van zijn leven. Hij was toen dertien jaar oud. En zijn vader heeft een advertentie geplaatst waarin hij de duivel uitnodigt(!). Opeens staat hij daar en de hoofdpersoon neemt hem mee naar zijn huis. Deze jongen noemt zichzelf Sal (Satan + Lucifer) en is zeer wijs voor zijn leeftijd. Hij zet veel gebeurtenissen in beweging. Ook personen worden geraakt door dat wat hij zegt.
Soms is de taal wat gekunsteld, maar als geschreven wordt over de concrete geschiedenis is de schrijver op zijn best.
Het ontroerde me.

Meer recensies van Boek62