Geen sympathiek hoofdpersonage

boekenbeschrijfster 27 december 2019
‘Uit het leven van Scarlett’ heeft alle ingrediënten in zich om een heerlijke feelgood roman te zijn. Toch lukt het Ciara Geraghty niet om mij mee te krijgen in het verhaal van Scarlett. Net zoals bij haar vorige roman had ik ook met dit hoofdpersonage niet zoveel. Ze komt niet echt sympathiek over, waardoor je haar lange tijd niet aardig vindt. Dat maakt het best lastig om lekker in een verhaal te komen.

De schrijfstijl van Geraghty is verder prima. Ze gebruikt relatief korte hoofdstukken, dat de snelheid van een verhaal zou kunnen bevorderen. Gevoelsmatig had het verhaal ook met 100 bladzijden minder verteld kunnen worden. Het is hier en daar wat uitgebreider dan nodig is. Al met al was ‘Uit het leven van Scarlett’ niet echt mijn type boek.

Meer recensies van boekenbeschrijfster