Leuk begin van een serie

Boektuin 14 januari 2022
Één depresso, alsjeblieft is deel één in de serie ‘De koffiesalon. Een reeks feelgood novelles die elk lezen als een aflevering van een serie. Deze zijn enkel digitaal verkrijgbaar, als e-book of luisterboek.
Zelf luister ik deze serie en vind ik dit heerlijk voor onderweg tijdens het rijden of wandelen. Er is niet enorm veel aandacht voor nodig, waardoor dit mogelijk is. Daarbij zijn de boeken vrij kort dus is het gemakkelijk om een deel uit te krijgen op deze manier.

Ik maakte in dit deel kennis met Hanneke en haar vriendin Josje. Ze delen een appartement en hebben dezelfde studie gedaan. Hanneke zit niet lekker in haar vel, is uitgegeven op haar vriendje en heeft alle enthousiasme voor haar baan verloren. Toch kan dit schijnbaar nog erger. Alles gaat mis en Hanneke is enorm slecht in het maken van beslissingen, die nu dus voor haar gemaakt gaan worden.

Een leuk verhaal, na dit deel heb ik genoeg kennisgemaakt met Hanneke en Josje en zit ik er goed in. Het is grappig, vlot en leuk geschreven. Soms frustrerend dat Hanneke dit allemaal laat gebeuren.

Meer recensies van Boektuin