Twee fonkelrode sterren in de blinkende witte sneeuw.

Booksanddrawings_ 20 augustus 2020
Twee fonkelrode sterren in de blinkende witte sneeuw is een aangrijpende YA/roman over de tweede wereldoorlog in Rusland.
Het boek gaat over de tweeling Viktor en Nadja die tijdens het vluchten op twee veschillende treinen belanden.

Het boek word verteld vanuit beide perspectieven dus zowel die van Nadja als die van Viktor, ze schrijven allebei in een aantal schriftjes die ze voor ze gescheiden raakte hadden gekregen. Omdat ze van elkaar gescheiden zijn doelt het schriftje voor de tweeling als een soort dagboek
waar ze alles in schrijven wat ze meemaken, zo schrijven ze dus eigenlijk voor elkaar een verhaal over wat ze allemaal meemaken.

In het boek gaat het er ook om dat een Kolonel een onderzoek doet naar de tweeling, omdat ze beschuldigt zijn van een aantal zaken.
Zo lees je tussen het verhaal van Nadja en Viktor door ook nog de beoordeling van de kolonel,ook maakt hij aantekeningen in hun schriften wat ik zelf erg interessant vond
omdat hij dan op zijn eigen manier ook nog bedraagt aan het verhaal van de tweeling. En aan het einde van het boek is hij dan ook degene die een oordeel veld over de hele zaak.

De gebeurtenissen die de tweeling meemaakt zijn niet niks,dus zou ik het boek niet aan te jongen lezers
aanraden want dat zou te heftig zijn.Het is en blijft natuurlijk een oorlogsverhaal.Maar voor kinderen van 12 jaar en ouder is het boek wel geschikt.
Want er zitten best wat gewelddadige/ heftige scenes in het boek.

Daarom geef ik Twee fonkelrode sterren in de blinkende witte sneeuw van Davide Morosinotto ***** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_