Fictie of non fictie

bookstamel 21 april 2020
Carmens kookpunt heeft een mooie cover die je als je het verhaal hebt gelezen zeker zal aanspreken.

Carmens kookpunt is een subtiele thriller zoals ik deze thrillers graag noem. Ze zijn spannend maar niet overgoten met gruwelijke moorden. Het is een thriller waar je van moet houden. In het begin van het boek dacht ik dat het een non fictie boek zou zijn. Dat het echt het verhaal van Carmen Prins is. Echter twijfel ik daar sterk aan na het lezen van het boek volgens mij is het toch echt fictie. Maar goed of we ooit antwoord gaan krijgen of het nou fictie of non fictie is dat blijft de vraag.

Carmen Prins heeft een hele fijne schrijfstijl het boek leest snel weg en je bent steeds nieuwsgierig naar wat er nog meer gebeurd. Waar ik wel moeite mee had was het hoofdpersonage Carmen. Het food vloggen zelfs bij het smeren van de simpele broodjes tijdens de storm begon me echt tegen te staan. Want zeg nou zelf welke vlogger gaat zulke dingen vloggen. Haar personage vond ik dan ook echt het minst leuk.

Een personage dat wel mijn hart wist te raken was Bert. Met Bert kon je voor mij gevoel echt een band opbouwen. Hoewel hij soms wat warrig was, was die op andere momenten weer heel helder en ik vroeg me af wat er allemaal schuil ging achter deze man. Ook Jelle de broer van Carmen trok mijn aandacht ik merkte dat ik steeds meer over hem wilde weten.

De kinderen van Carmen hebben ook een grote rol in het verhaal ze deden me een beetje denken aan de olijke tweeling. Echt 2 boefjes bij elkaar maar ook super lief. Het verhaal zelf zit goed in elkaar en je blijft tot het einde nieuwsgierig naar hoe alles nu uiteindelijk samen komt.

Mijn eind oordeel is dat het boek me op sommige momenten wist te raken en op andere momenten weer totaal niet. Dit boek krijgt van mij een 7

Meer recensies van bookstamel