Spannend maar ruimte voor verbetering

bookstamel 29 december 2022
Hier gaat Het land van de Alouden over.
Enyria is gearriveerd in Meyal om meer te leren over haar krachten en de beschermers van het leven. Het rustige leven dat ze daar heeft kunnen opbouwen, wordt echter opnieuw overhoop gegooid als haar buurman wordt opge-pakt op verdenking van het gebruik van magie. Enyria neemt de taak op zich te zorgen voor zijn dochter, de tien-jarige Rinn. Zij en haar vriendin Zanna doen er alles aan om het meisje veilig te houden. Ondertussen woedt op het vasteland nog altijd een oorlog tussen Asquil en Krathé. Enyria zal haar best moeten doen om haar krachten te leren gebruiken, voordat het gevaar hiervan overslaat naar Meyal.

Dit vind ik van het boek.
Oké tijd om te beginnen met de recensie en zoals altijd begin ik met de cover. Helaas moet ik bekennen dat deze cover niet helemaal maal mijn ding is. Als ik dit boek gewoon in de winkel zou zien liggen en niet de achterflap zou hebben gelezen had ik hem weer terug gezet! Maar de achter flaptekst maakt dus gelijk nieuwsgierig en de titel past prima bij het verhaal.

En dan gaan we natuurlijk naar het verhaal zelf. Het fijne is dat dit verhaal precies verder gaat waar het vorige deel is gestopt! Enyria neemt in dit boek ook weer de hoofdrol op zich samen met Rinn en Zanna vlucht ze naar Meyal. Het begin is dan ook lekker vlot en sleept je gelijk het verhaal in. Maar daarna begint het toch een beetje te kabbelen. Hoewel Enyria steeds meer over haar krachten leert en steeds sterker en zelfverzekerder wordt. Blijft de spanning voor mij gevoel een beetje uit.

Lees de complete recensie op https://www.bookstamel.com/2022/12/22/het-land-van-de-alouden-van-arlieke-van-remmerden/

Meer recensies van bookstamel