Geweldige serie

bookstamel 29 december 2022
Hier gaat Graf Stemmen over.
De Duitse Feija Hildebrand (17) wordt levend begraven. Haar vriend Bernd Geisler (19) krijgt slechts een handvol minuten de tijd om haar leven te redden, tot op een ouderwetse langspeelplaat het nummer Mack the Knife is uitgespeeld en Feija’s lucht wordt afgesneden. Ze maakt geen kans. Het aankomende theatertalent was echter niet onbesproken. Er wordt gefluisterd dat Feija lid was van een bende die aan een hele rits ontvoeringen en moordzaken wordt gelinkt. Was het meisje een willekeurig slachtoffer of wilde iemand wraak nemen? Tienerspionne Erika Storm wordt samen met Team Mortis op de zaak gezet om de bizarre misdaden uit het verleden en de nieuwe feiten te onderzoeken. Maar de case blijkt een pak zwaarder dan Erika had verwacht. Grafstemmen van een haar wel erg bekende, gestorven Team Mortis-jongen brengen haar eigen pijnlijke verleden plots heel dichtbij.

Dit vind ik van het boek.
Oké ik begin zoals altijd met de cover! De covers van deze boeken zijn een beetje speciaal. Mijn partner echt geen lezer is namelijk helemaal verliefd op de covers van deze boeken. Als ik een Team Mortis boek binnen krijgt zegt hij altijd hé dat is van die serie met die toffe covers. Dus dat compliment mogen jullie alvast in je zak steken. En ik moet bekennen dat ik het helemaal met hem eens ben. En ik vind het ook super tof dat de covers van alle team mortis boeken zo goed bij elkaar passen. (Stiekem hoop ik dat de oudere delen ook nog in een mooie hardcover versie komen want die vind ik mooier dan de oudere paperbacks) Geloof je me niet check dan zelf even de covers van Blind Verdriet, Meisje van Glas, Stille waters en De slaventocht prachtig toch!

De titel is ook weer geniaal gevonden. Alle titels passen zo ontzettend goed bij de verhalen. De flaptekst wist me gelijk weer nieuwsgierig te maken dus ja met de buitenkant van Graf Stemmen zit het ook weer helemaal goed.

Dan gaan we naar het verhaal zelf! Als tip geef ik je vast mee dat je Graf Stemmen het beste kunt lezen nadat je de andere 12 boeken hebt gelezen want anders mis je wel een beetje achtergrond informatie. In dit deel komen namelijk ook wat oudere personages voor. Het verhaal van dit deel het 13 de alweer is echt weer een pareltje! Bjorn van den Eynde weet je namelijk gelijk al in de eerste hoofdstukken op het puntje van je stoel te krijgen. Het verhaal begint gelijk lekker spannend met een gruwelijke moord.

Meer recensies van bookstamel