Urban Fantasy

bookstamel 12 oktober 2022
Hoewel Heen is neergezet als een Young Adult en daar ook zeker onder kan vallen vind ik hem wel tegen een jeugdboek aan leunen. De personages zijn ouder maar als het gaat om de schrijfstijl dan vind ik deze wat kinderlijk voor een Young Adult. En jup ik weet ik ben een volwassen die dat zegt maar als ik hem vergelijk met Mel haar eerdere Young Adults zoals Als doden dromen vond ik die personages wat meer ontwikkeld wat meer diepgang hebben en de tekst wat volwassener geschreven. Nou kan allebei prima voor een Young Adult maar het viel me op omdat ik dus al meer van Mel heb gelezen.

De wereld in dit boek heeft Mel weer ontzettend goed in elkaar gezet. Het is een urban fantasie concept waarbij het verhaal zich in het hier en nu afspeelt maar wel magische en buitenaardse elementen bevat. Zo komen er een aantal verschillende wezens en buitenlandse dieren in dit verhaal voor. Hoe de werelden en de buitenaardse wezens precies in elkaar zitten dat moet je lekker zelf gaan ontdekken want anders verklap ik veel te veel. Maar als je op mij lijkt dan word je wel verliefd op een floeper een heel schattig wezentje.

In dit eerste deel van de serie leer je vooral hoe de wereld waarin het verhaal zich afspeelt in elkaar zit en leer je de personages goed kennen. Het is een mooie opbouw naar het volgende deel en heeft een mooie cliffhanger.

Lees mijn hele recensie op https://www.bookstamel.com/2022/10/11/recensie-heen-van-mel-hartman/

Meer recensies van bookstamel