Prachtig verhaal

bookstamel 26 juli 2020
Titel: De Uitverkorene Contender 1 Auteur: Taran Matharu Uitgeverij: Best of Ya Genre: Young Adult / Fantasy Cijfer: 9,5

Hier gaat De Uitverkorene over:

Cade wordt van het ene op het andere moment vanuit zijn eigen tijd en leven naar een andere wereld getransporteerd. Al snel blijkt dat het rijk waarin hij is beland, wordt bewoond door wezens uit het verleden: prehistorische dieren, monsterlijke beesten en – wat eigenlijk nog vreemder is – mensen uit verschillende tijdperken. Cade heeft maar weinig tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving, want al snel moet hij samen met een groep anderen meedoen aan een bruut toernooi, dat georganiseerd wordt door geheimzinnige opperheren. Wie zijn zij? En waarom hebben ze juist deze jongeren uitgekozen? Cade moet zich klaarmaken voor de strijd, want vluchten is geen optie…

Dit vind ik van De Uitverkorene:

Ik begin zoals gewoonlijk weer met de cover. Ik vind deze hardcover uitvoering van De Uitverkorene van Taran Matharu echt prachtig. De tekening erop is geweldig en het rood en zwart gaat mooi samen. Daarnaast sprak de titel mij ook gelijk aan en deze past ook perfect bij het verhaal.

De uitverkorene van Taran Matharu is het eerste deel van een serie en dat merk je! Want de auteur heeft veel aandacht besteed aan de opbouw van de wereld en de kennismaking met de personages. In het boek komen een aantal dingen uit onze geschiedenis naar voren van beelden tot mensen. De feiten en weetjes die je hierbij ontdekt zijn er interessant dit vond ik echt een hele mooie toevoeging aan het verhaal.

In het begin van het boek spring je wat op en neer tussen de tijd waarin het verhaal zich afspeelt tot een paar maanden daarvoor. Zelf vond ik het fijner toen het verhaal echt begon en deze verspringen stopte maar ik snap wel waarom de auteur hier voor heeft gekozen.
Zoals ik al kort vertelde hierboven zijn de personages in dit boek ontzettend goed uitgewerkt. Cade het hoofdpersonage is een vriendelijke jongen. In eerste instantie wil hij niet echt opvallen. Maar naarmate het verhaal verder gaat zul je merken dat zijn personage zich erg snel ontwikkeld. Naast Cade is Quintus een van mijn favoriete personages waarom dat moet je toch echt zelf in dit boek gaan ontdekken.

De spanning word rustig opgebouwd in dit verhaal en daaruit kun je ook merken dat het om een eerste deel in een serie gaat! Toch bleef het de hele tijd spannend genoeg om mij nieuwsgierig te houden naar hoe het verder zou gaan.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit tot nu toe een van mijn favoriete boeken is die ik deze maand gelezen heb. Daarom krijgt De uitverkorene van Taran Matharu van mij een mooie 9,5

Heel veel liefs, Melanie

Meer recensies van bookstamel