Dromen met je ogen open

bookstamel 11 oktober 2020
Hier gaat Als doden dromen over:

April Charles is een prettig gestoorde, jonge meid die liever lui dan moe is. Ze werkt in een funerarium, kickt op zombieverhalen en heeft leuke vrienden. Maar niemand in haar omgeving weet dat ze niet van deze wereld komt.

Ze is half sirene en half ripper. Met haar stem kan ze de doden tot leven wekken en de levenden beïnvloeden. Die gaven gebruiken is echter niet zonder gevolgen. Haar duistere kant wil het dan overnemen en het kost haar alle moeite om deze onder controle te houden.

Wanneer ze op een dag per ongeluk een dode tot leven wekt, vertelt die haar verontrustend nieuws. Een groep menselijke psychopaten zijn van plan om haar wereld, Terr, uit te buiten en het aan de allerrijksten als exclusieve vakantiebestemming te verkopen. Op Terr kan en mag namelijk alles, er zijn bijna geen regels, en er leven vreemde, fascinerende wezens.

April weet dat ze haar rustige leventje vaarwel moet zeggen als ze Terr wil helpen redden. En dus gooit ze zich met frisse tegenzin in de strijd.

Dit vind ik van Als doden dromen:

De cover van dit boek is denk ik een van mijn favorieten dit jaar. Ik moet zeggen dat Hamley Books sowieso altijd enorm goed is in covers en het binnenwerk van boeken. Zo is ook dit binnenwerk weer prachtig. Voor elk hoofdstuk vind je een mooie afbeelding.

Dan het verhaal zelf. In het begin dat ik even huh waar ben ik in beland. De wereld die Mel Hartman heeft geschapen Terr komt in een keer bij je binnen. In het begin gebeurde er al zoveel dat ik echt even moest schakelen van oooh wie was dat ook alweer en wat was diegene ook alweer.

Maar dit verdween al snel want Mel is een ware kunstenares met woorden zij heeft Terr weten te schapen als de droomwereld die we allemaal wel eens hebben gezien in onze dromen of tenminste een groot deel ervan. Want wie is er nou nog nooit een Dwerg, heks of elf tegen gekomen in zijn dromen. Daarnaast weet Mel de wereld van Terr goed samen te smelten met de wereld waarin wij leven. Stel je eens voor dat al deze droom figuren ook echt op onze wereld rond zouden lopen.

Zeg nou eerlijk heb jij je nooit eens voorgesteld als je in een bos liep dat daar echt elfen of kabouters zouden wonen. De verbindenden schakel tussen deze 2 werelden is toch wel hoofdpersonage April! April is deels ripper en deels sirene en begeeft zich al langere tijd op de wereld. April is een personage waar je al snel jezelf mee verbonden voelt. Ze heeft veel vrienden en daarnaast ziet April eigen altijd het goede in mensen zelfs als haar donkere kant even naar boven komt. April is een type waarmee iedereen wel bevriend zou willen zijn.

Als je raar staat te kijken van een beetje sex of een triootje dan moet je sommige pagina’s misschien even overslaan want dit word wel eens benoemt in het boek. Nu moet je niet gelijk denken aan heftige sex scenes maar het zijn wel onderwerpen die in het boek worden besproken net zoals verkrachtingen dit kan natuurlijk voor sommige mensen een tricker zijn.

Ik denk dat ik stiekem een klein beetje verliefd ben geworden op Terr en de wezens die daar leven. Nu word ik morgen natuurlijk geopereerd en ben ik daar stik zenuwachtig voor! Ik hoop dus dat ik vannacht een klein beetje over Terr mag dromen:) Misschien ontmoet ik wel een aardige heks of een lieve dwerg je weet het maar nooit.

Sweet dreams,

Meer recensies van bookstamel