mooi verhaal

bookstamel 01 januari 2023
Hier gaat Tussen twee vuren over.
In het jaar 2038, nadat orkaan Andrea het zuiden van Florida heeft verwoest, wordt de achttienjarige Ayla met duizenden anderen opgevangen in een van de parken van Walt Disney World: het Magic Kingdom. Wonen in een attractiepark, het klinkt als een sprookje. Tot er voedselschaarste dreigt en de raad van bestuur liegt over de ware oorzaak. Ayla is vastberaden de waarheid te achterhalen.

Dit vind ik van het boek.
We beginnen zoals altijd natuurlijk met de cover! En deze vind ik echt heel erg tof de kleine subtiele verwijzingen naar Disney en de kleuren zijn gewoon prachtig. De titel past perfect bij het verhaal. Ja dit boek heeft een prachtig jasje aan! En die flaptekst maakt je natuurlijk gelijk nieuwsgierig.

Oké tijd om het over het verhaal zelf te gaan hebben! Laat ik beginnen met het feit dat ik het super leuk vindt dat er een autistisch meisje in dit boek voorkomt. Vaak komen autisten echt alleen voor in boeken over autisme maar hier is het gewoon een personage waarbij je aan bepaalde dingen merkt dat ze autisme heeft. Natuurlijk heb ik zelf autisme en waren daarin best wat dingen voor mij herkenbaar. Sowieso hebben de personages in dit boek allemaal een super leuk en uniek karakter. De een is wat geslotener de andere heel open weer een ander wat donker en zeg nou zelf wie wil er nou niet in een rose tutu rok rondlopen net zoals het hoofdpersonage.

Lees mijn complete recensie hier https://www.bookstamel.com/2023/01/01/tussen-twee-vuren/

Meer recensies van bookstamel