Mooi slot van een prachtige serie

bookstamel 29 december 2022
Hier gaat Uit as herrezen over.
Na haar ontsnapping uit Fulsur Piek is het Phaun eindelijk gelukt om terug te keren naar het Wederwoud. Toch blijkt haar thuiskomst allesbehalve waar ze op had gehoopt. Het loopt spaak tussen Phaun en haar schoonzus Noova en beiden zullen ze de consequenties van hun acties onder ogen moeten zien.

Veel tijd om haar keuzes te overdenken krijgt Phaun echter niet, want ondanks haar hernieuwde vrijheid ligt de dreiging van de Raad van Vha’Rymn eeuwig op de loer.

Opnieuw begint ze aan een reis die haar innerlijke kracht als Vhéi op de proef zal stellen en waarin ze haast onoverkoombare hindernissen moet overwinnen. Zal Phaun er in slagen om de volken van Vha’Rymn te verenigen? Of is haar hoop op een betere toekomst tevergeefs?

Dit vind ik van het boek.
Oké daar gaan we tijd om het over het boek te gaan hebben. We beginnen zoals altijd met de covers. En deze cover vind ik super mooi en past goed bij de voorgaande delen. Ik vind het tof dat elk deel een andere hoofdkleur heeft. De titel is ook prachtig en past enorm goed bij het verhaal.

Tijd om naar het verhaal zelf te gaan. Ik vind het altijd best lastig om een recensie te schrijven van een vervolg deel in een serie omdat ik geen dingen wil spoileren. Maar goed we gaan een poging wagen. Wat ik fijn vind aan Uit as herrezen dat de Jotun in dit deel een grote rol spelen we maken kennis met de kinderen van Korik en de Jotum mengen zich in de hindernissen die Phaun moet overwinnen in dit boek!

Daarnaast leren we in dit deel Phaun nog beter kennen haar gevoelens en gedachten. In Uit as Herrezen staat het thema verlies centraal. Een aantal mensen in dit boek hebben te maken met verlies en rauw verwerking. Ik vind het tof om te zien hoe dit thema in een fantasie verhaal is verwerkt.

Complete recensie lees je hier https://www.bookstamel.com/2022/12/20/uit-as-herrezen-van-valentijn-ringelberg/

Meer recensies van bookstamel