Mooi Debuut

bookstamel 16 oktober 2020
Hier gaat Voorbij het Wederwoud over:
Diep in het Wederwoud, een plek waar de natuur geëerd wordt en ongeziene gevaren zich verborgen houden, wonen de zussen Céli en Phaun. Céli lijdt al jaren aan een onverklaarbare en ongeneeslijke ziekte, die haar afhankelijk maakt van de zorg van haar jongere zusje.

Phaun heeft zichzelf volledig weggecijferd om Céli te ondersteunen, waardoor ze geen opleiding of sociaal leven meer heeft. Op het moment dat de situatie uitzichtloos lijkt, wordt er plots een oplossing aangereikt. Maar die oplossing heeft een prijs.

Om haar zus en zichzelf een kans op een nieuw leven te geven, moet Phaun een reis maken door het majestueuze Wederwoud. Een tocht waarbij ze vreselijke keuzes moet maken en tot het uiterste moet gaan.
Voorbij het Wederwoud is een spannend en ontroerend verhaal over familie, vriendschap en onvoorwaardelijke liefde.

Dit vind ik van Voorbij het Wederwoud:
Laat ik zoals altijd beginnen bij de cover want die vind ik echt geweldig. Ook de kaart in het boek is super mooi. De titel vind ik prima gekozen.

Dan het verhaal zelf. Valentijn heeft met Voorbij het Wederwoud een mooi boek weten neer te zetten. Deze debuterende auteur kon nog wel eens een grote naam in de schrijverswereld gaan worden. Het verhaal is op een mooie vlotte manier versteld. Daarnaast is het Wederwoud waarin het verhaal zich afspeelt enorm mooi neergezet. Ik waande me echt in een sprookjes achtig en fantasievol woud.

De personages zijn leuk maar missen hier en daar een beetje diepgang waardoor je sommige personages niet echt hebt leren kennen. Ergens snap ik dit wel want Voorbij het Wederwoud is slechts een boek in een serie waar nog veel meer boeken van komen. Ik ga er dus vanuit dat we de achtergrond van deze personages in de andere boeken nog gaan leren kennen. Maar door het gebrek aan deze informatie bouw je met sommige personages ook niet echt een band op.

Hoofdpersonage Phaun is wel ontzettend goed neergezet. Je merkt dat ze een reis maakt waarbij ze zichzelf steeds blijft ontwikkelen en meer en meer ontdekt over het Wederwoud en haar bewoners. Het begin had van mij ook wel iets vlotter gemogen er werd veel in gegaan op Phaun en Céli maar naar een tijdje had ik zoiets van ja nu weet ik het wel. Voor mij begint het verhaal pas echt als Phaun aan haar tocht begint.

Ik denk dan ook dat Voorbij het Wederwoud een aantal hele goede punten heeft en een paar kleine verbeterpuntjes. Het verhaal is magisch, de wereld boeiend, en ik ben nieuwsgierig naar wat er komen gaat. Als Valentijn op deze manier verder blijft schrijven kan dit nog wel eens een hele populaire serie worden. Een goed begin is natuurlijk het halve werk. En die cliffhanger jeetje Valentijn wat heb je me aan gedaan. Hoe kun je nu eindigen met zo een cliffhanger. Ik hoop dat je al hard aan het vervolg aan het werken bent want ik ben niet zo heel geduldig.

Voor nu krijgt voorbij het Wederwoud een mooie 7,5. Ik kan niet wachten om je te zien ontwikkelen als auteur.

Meer recensies van bookstamel