Japanse Folklore en Mythes in een prachtig debuut.

bookstamel 04 januari 2020
De terugkeer van Layhar van Kirsten Groot is een uniek fantasy boek. Dat komt vooral omdat het boek veel Japanse invloeden heeft zoals de volkse verhalen. Kirsten Groot heeft op een mooie manier de Japanse invloeden verwerkt in haar world building.

Naast dat het boek uniek is heb ik een klein kritisch nootje de eerste hoofdstukken van het boek bevatten veel informatie en moeilijke woorden waardoor ik daar wat lastig door heen kwam. Ik werd het boek pas helemaal ingetrokken toen Elf Ai ontdekt werd door Jagers en moest gaan vluchten. Vanaf dat moment zat het verhaal barstensvol spanning en avontuur en las ik het in een ruk uit. Waar ik ook erg aan moest wennen was de naam AI Ik moest echt elke keer denken aan AI (Als in auw aie op zijn brabands) Hana en haar broer vond ik ook echt heel bijzondere personages ze hebben een speciale band met elkaar en met Ai.

Het verhaal is met recht een fantasy boek te noemen want er komen allerlei bijzondere figuren voorbij. Zo heb je de elf Ai natuurlijk. Een krachtig hoofdpersonage die sterk in haar schoenen staat. Maar ook vossen Nimfen en magiƫrs. De magie in dit boek is subtiel en dat vind ik wel eens verfrissend.

Uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel