Ontroerend geschreven het raakt je tot diep in je hart.

bookstamel 01 januari 2020
auw dit boek heeft me kippenvel bezorgt tot op me bot. Het is een prachtig mooi geschreven verhaal. Dat klinkt natuurlijk een beetje raar om op te schrijven dat een verhaal over de weg naar de dood een prachtig verhaal is. Maar Annerieke heeft met zoveel liefde en respect dit verhaal geschreven dat ik er geen ander word voor kan vinden. Je leeft mee met de dochters van Doortje die hun moeder steeds verder achteruit zien gaan en heel veel voor hun moeder doen. Vooral het stukje in het boek waar Doortje uitvalt tegen een van de dochters was zo goed geschreven dat ik gewoon kippenvel ervan kreeg zo erg leefde ik mee met de dochter. Daarnaast heb je het verhaal van Doortje zelf een zelfstandige vrouw die langzaam aan steeds een beetje meer van haar vrijheid en zelf waarde op moet geven door haar ziekte. Want zeg nou zelf wie zou het makkelijk vinden als je niet meer alles zelf kan en weet dat je tijd er aan komt. En tot slot heb je Sterre de kleindochter van Doortje die het erg moeilijk heeft met de ziekte van haar oma en het showen van haar emoties. Voor mij had het stukje van Sterre de minste toevoeging aan het verhaal maar klopte het toch helemaal.

Een uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel