Heerlijke feelgood met een vleugje humor

bookstamel 24 juni 2020
Titel: Ik pleit voor jou! Auteur: Marijke Vos Uitgeverij: Harper Collins Genre: Roman/Feelgood Cijfer: 10

Hier gaat Ik pleit voor jou! over:

De jonge, ambitieuze advocate Janna heeft er alles voor over om die felbegeerde promotie binnen te slepen, maar een uit de hand gelopen vrijdagmiddagborrel gooit roet in het eten. Ze drinkt nét even iets te veel, verliest Zeer Belangrijke Documenten over haar aanstaande zaak, en tot overmaat van ramp deponeert ze haar maaginhoud over de gaatjesschoenen van een onbekende man.

Janna krijgt nog één kans om indruk op haar baas te maken: de vechtscheiding tussen twee BN’ers waar heel Nederland van smult. Ze zet alles op alles om de rechtszaak voor haar Gooise cliënte en haar monsterlijke tweeling te winnen. Maar dan herkent ze de uitermate charmante advocaat van de tegenpartij: de man met de gaatjesschoenen…

Dit vind ik van Ik pleit voor jou!:

Zoals altijd begin ik bij de cover. Van deze cover krijg ik een heerlijk lekker zomers gevoel! de vrolijke kleurtjes en bubbels brengen een lach op mijn gezicht en de titel is heel pakkend.

Dan het verhaal zelf. Het verhaal wist me van het begin tot het einde te raken. Marijke heeft perfect de wereld in de advocatuur neer weten te zetten, van de borrels tot de zaken. Mijn vader werkte voor een advocaat en sommige dingen waren echt heel herkenbaar. Inclusief de vervelende balletjes van een specifiek advocaten kantoor.

Hoofdpersonage Janna komt over als een nog beetje onzekere advocate waar alles een beetje bij mis gaat. Ze wil heel graag maar er gebeuren een hoop onverwachtse dingen. Janna liet me regelmatig glimlachen en dan was daar Leo weer de charmante advocaat van de tegenpartij. De flirterige scene’s vlogen je om de oren afgewisseld met een heerlijke dosis humor en een vleugje romantiek.

Voor mij zijn romantiek, humor en een beetje flirten zeer belangrijk in een feelgood boek. Marijke is hierin in mijn ogen een master. Marijke komt bij mij als persoon ook over als een bubbeld en bruizend type en dit voel ik terug in het verhaal. Gelukkig is het verhaal ook niet al te voorspelbaar iets wat natuurlijk wel een beetje bij een roman hoort. Maar ik vind het prettig als er ook nog wat te raden en fantaseren overblijft en dat is in Ik pleit voor jou! Goed gelukt.

Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken ik had het boek binnen nog geen dag uit en werd er vrolijk van. Ik kan dan ook niks anders dan Marijke een dikke 10 te geven.

Meer recensies vind je op mijn blog www.bookstamel.com

Meer recensies van bookstamel