Een beetje verliefd op Zot

bookstamel 25 mei 2020
Hoewel de Drakenijs serie een totaal nieuwe serie is zou ik persoonlijk zelf wel eerst de Drakenzieler Trilogie van Cocky van Dijk lezen. Want dan maak je al kennis met Fenna en weet je hoe ze is gekomen tot waar ze nu is. De cover van dit ijskoude boek vind ik echt weer helemaal geweldig.

Dit verhaal speelt zich af in een ijskoude wereld, deze wereld heeft Cocky ontzettend goed weten te omschrijven. Want tijdens het lezen van dit boek kreeg ik regelmatig kippenvel van de kou. Fenna is in dit deel dus op bezoek bij een andere drakenburcht wat me gelijk op valt in dit verhaal is hoever Fenna gegroeid is. Ze vertrouwd veel meer op zich zelf en lijkt echt veel steviger in haar schoenen te staan. Ik moet zeggen dat ik dit een zeer fijne ontwikkeling vindt.

Daarnaast ben ik een beetje verliefd geworden op Zot. Zot is een draakje met dwerggroei (Hoe kom je erop) Zot is eigenlijk nergens welkom en voelt zich verbonden met fenna. Zot is grappig, slim en gewoon super leuk. Iedereen zou wel een draakje zoals Zot willen hebben. Sowieso vind ik de personages in dit boek ontzettend leuk en goed uitgewerkt. Je kunt met alle belangrijke personages meeleven.

Het verhaal is weer in een vlotte schrijfstijl geschreven zoals ik gewend ben van Cocky. Daarnaast weet ze in dit boek ook echt de informatie en de spanning goed af te wisselen. als je eenmaal begonnen bent in dit boek dan wil je het niet meer weg leggen.

Dus houdt jij net zoveel van fantasie boeken en draken als mij dan is dit zeker een boek dat je moet gaan lezen. Het krijgt van mij een dikke 9.

Ik ga snel het vervolg lezen.

Meer recensies van bookstamel