Indrukwekkend waargebeurd verhaal

bookstamel 29 december 2019
Hoewel ik de foto op de cover van het boek prachtig vind is de combinatie van lettertype/kleur met de foto niet mijn smaak. Ik vind de titel niet echt opvallen en door de grote valt een groot stuk van de prachtige foto weg. De cover past wel ontzettend goed bij het verhaal. Toen ik de flaptekst van dit boek las verwachte ik echt een verhaal te lezen over wat er allemaal met haar vader was gebeurd tijdens de oorlog. Voor mij was dit veel meer een waargebeurd verhaal over een meisje die geen makkelijk leven heeft gehad.

Een leven waarin ze zich continu heeft moeten verzetten tegen de mensen die niet goed voor haar waren. Dat het begon met haar vader die oorlog trauma’s heeft is duidelijk en ook dat ze daarom wel opzoek ging naar wat er allemaal met haar vader is gebeurd . Maar deze zoektocht was voor mij echt op de achtergrond voor mij stond dit boek vooral in het tekenen van haar leven. Hoe ze ondanks alle tegenslagen in het leven toch overeind is blijven staan. José is voor mij een sterke vrouw met veel levens ervaring en een boeiend verhaal.

Een uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel