Een prachtig vervolg op krachtig ontwaken

bookstamel 24 juni 2020
Een prachtig vervolg op Krachtig ontwaken.

Titel: Magische redding Auteur: Maja Vermeulen Uitgeverij: Kramat Genre: Jeugd 12+ Cijfer: 8,5

HIER GAAT MAGISCHE REDDING OVER:
De vrienden Olivia, Leonard en Rosalind hebben een tijdje kunnen wennen aan hun nieuwe leventje… tot een oude, kwaadaardige vijand weer opduikt. Opnieuw verdwijnen ze op een avontuurlijke reis door de tijd. Met drieën gaan ze op weg, maar bij de aankomst in het verleden merken ze meteen een verstekeling op. Wie is deze geheimzinnige jongeman met betoverende groene ogen?
Zullen de wegen van de vrienden alweer kruisen met die van hun dodenbezwerende tovenaar?

DIT VIND IK VAN MAGISCHE REDDING:
De cover van Magische redding vind ik wederom erg mooi. Hij pas precies bij de sfeer die het verhaal oproept. De cover is ontworpen door MaryDes Designs. De titel past ook ontzettend goed bij het verhaal. Dus met de buitenkant van het boek zit het helemaal goed.

Dan gaan we over naar de inhoud van het boek. Maja Vermeulen weet met de Magische Redding een prachtig vervolg neer te zetten op Krachtig ontwaken. Wat ik persoonlijk erg fijn vind is dat Maja in het begin even heel kort en bondig samenvat wat er in het eerste deel is gebeurd.

In dit deel merkte ik ook dat Maja Vermeulen als schrijver is gegroeid. Boek 1 was goed maar dit deel vond ik echt prachtig. Olivia speelt in dit deel natuurlijk weer een erg grote rol. Dit personage is dan ook prima uitgewerkt. Olivia is in dit deel soms een beetje opstandig en onvoorzichtig maar nog even sterk als in het eerste deel.

Naast de vaste personages maken we in dit deel ook kennis met een nieuw personage die een grote rol in het boek heeft. Dit personage is het vriendje van Olivia. Niccolo is zijn naam. Ik moet bekennen dat ik nog niet helemaal weet wat ik van deze jongeman vindt. Het personage is een goede toevoeging aan het verhaal. Niccola wist mij gedurende het verhaal enorm te boeien waarom dat zo is? Tja dat moet je toch echt zelf gaan ontdekken in het boek.

In dit deel vond ik het vertrouwen, de liefde en de vriendschap tussen de verschillende personages veel beter opgebouwd en ontwikkeld. Het is mooi om te zien hoe de personages elkaar steunen en helpen. Natuurlijk heeft het verhaal naast deze onderwerpen ook weer een grote boze vijand en heel veel magische elementen. Kortom dit boek heeft alles om de jeugdige lezer te vermaken.

Ik denk dan ook dat de heksenzielen trilogie een super goede toevoeging is aan de boeken die er momenteel voor de jeugd beschikbaar zijn. Dit deel krijgt van mij een mooie 8,5 en ik kijk alweer enorm uit naar het volgende deel.

Heel veel liefs, Melanie

Meer recensies van bookstamel