Een heerlijke feelgood

bookstamel 11 juni 2020
Weer een heerlijk boek uit de hand van Lis Lucassen, een boek om vlinders van in je buik te krijgen.

Titel: Misverstand 1 – In de middle of nowhere Auteur: Lis Lucassen Uitgeverij: Zomer en Keuning Genre: Feelgood Cijfer: 8,5

HIER GAAT MISVERSTAND IN DE MIDDLE OF NOWHERE OVER:

‘Misverstand in de middle of nowhere’ van Lis Lucassen gaat over Dorothee, die de boerderij van haar opa erft in de Achterhoek. Ze is net haar baan kwijt en haar relatie is uit, dus de dertig dagen die ze er volgens de notaris van haar opa moet doorbrengen, zijn geen probleem. Totdat ze erachter komt dat er al iemand in die boerderij woont. En dat die iemand echt heel leuk en aantrekkelijk is. Terwijl zij en Wes een maand lang op elkaars lip zitten en allerlei dorpsbewoners zich met haar leven komen bemoeien, moet Dorothee ook nog een plan maken voor ná die maand. Ze begint een bakvlog waarin ze recepten van haar oma klaarmaakt, tot groot vermaak van Wes

DIT VIND IK VAN MISVERSTAND IN DE MIDDLE OF NOWHERE:
Ik begin zoals altijd met de cover. De cover van In de middle of nowhere geeft me gelijk een heerlijk luchtig en zomers gevoel. De titel vind ik ook echt geniaal. Juist door het Nederlands met Engels te combineren is het een hele speelse titel geworden.

Lis Lucassen weet met In de middle of nowhere weer een heerlijke feelgood neer te zetten. Hoewel de setting dit keer totaal anders is dan op de schoolcampus straalt het boek wel dezelfde liefde en passie uit. Alleen dan met een heerlijk nuchter Hollands tintje.

Dorothee een van de hoofdpersonages komt over als een beetje een klungelige nuchtere Hollandse vrouw. Ze weet in mijn ogen nog niet helemaal wat ze met haar leven wil. Als ze de boerderij van haar opa erft net op een moment dat haar leven compleet mis lijkt te lopen, besluit ze dan ook om naar de boerderij toe te gaan. Vanaf dat moment begint een heerlijk luchtig verhaal.

Een verhaal boordevol heerlijke recepten, liefde en een knappe man. Deze man Wes genaamd is een super lieve en zorgzame man die wel het een en ander in zijn leven heeft meegemaakt. Wes en Dorothee worden natuurlijk een beetje verliefd op elkaar en dat gaat gepaard met up’s en downs. Iets wat natuurlijk perfect past bij een heerlijke feelgood. Daarnaast vind ik in deze feelgood ook de humor van Lis Lucassen goed naar voren komen. Regelmatig moest ik even gniffelen om Dorothee en haar avonturen.

Maar goed nu is het boek uit en heb ik zin om allerlei lekkere taarten en koekjes te gaan bakken. Deze heerlijke feelgood is perfect voor een zwoele zomeravond en krijgt een mooie 8,5 van mij.

Meer recensies van bookstamel