Vermakelijk maar niet vernieuwend.

bookstamel 29 december 2019
De cover van dit boek vind ik echt heel erg mooi om te zien. Al die pakjes en al die tekeningen. In het boek zelf staan ook een super mooie landkaart. Dan over naar het boek zelf. We maken in het begin van het boek kennis met Prins Alfie die zijn broer wil proberen te redden en Finn een dief. Finn en Prins Alfie moeten gaan samenwerken om het kwaad te stoppen. Wat het kwaad precies is en hoe ze het moeten stoppen dat kun je in het boek lezen.

Nocturna is een verhaal wat veel potentie heeft maar het regelmatig net niet helemaal is en daarnaast is het een verhaal wat veel lijkt op verhalen die ik al gelezen heb. Denk hierbij aan een mantel waaronder je onzichtbaar bent. Dit kennen we natuurlijk allemaal uit Harry Potter. Ik denk dat door dit soort vergelijkingen het verhaal nooit helemaal geweldig is geworden en was niet echt iets waarvan ik dacht dit is uniek.

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel