Als 2 samen een moeten worden

bookstamel 12 februari 2020
Een ding is zeker Sluimergeest van Cocky van Dijk is zeker een waardig vervolg op Spiegelgeest. In Sluimergeest gaat Fenna het gevecht aan met Gille maar vooral met haar zelf. Sinds de Witte in haar hoofd is gekropen voelt ze zich anders alsof er iets niet klopt. Gelukkig is Arlan daar haar beste vriend haar maatje haar geliefde. Arlan gaat voor haar door het vuur. Daarnaast heeft fenna een aantal sterke bondgenoten sommige kennen we al sommige zijn nieuw.

Een ding staat vast zowel Gille als Fenna worden steeds sterker. Gille hunkert nog steeds naar macht en wil niets liever dan Fenna breken. Fenna weet niet zo goed hoe ze zich voelt maar zal ze er voor de drakenburcht zijn als deze haar nodig heeft?

Waar in het eerste deel vooral de ontwikkeling van Fenna in mijn ogen een deel had overgeslagen weet Cocky van Dijk in dit deel de ontwikkeling van Fenna perfect te omschrijven. Daarnaast vind ik het erg fijn dat we in dit deel Gille ook veel beter leren kennen. Daarnaast leren we meer over de achtergrond van de Meester. Dit boek had ook wat meer spanning als het eerste deel.

Al met al is Sluimergeest dus een heerlijk vervolg op Spiegelgeest. Een sterk verhaal net niet perfect maar het verdiend ook nu weer een mooie 9

Uitgebreide recensie op www.bookstamel.com

Meer recensies van bookstamel