Aangrijpend en ontroerend verhaal

bookswithonno 26 mei 2021
Wauw! Dit boek heeft echt een indruk op me gemaakt. Nadat ik het uitgelezen had heb ik er nog dagen over nagedacht. Ik lees graag historische fictie maar had al een tijdje geen boek meer in dit genre opgepakt, totdat dit boek op mijn pad kwam. Het verhaal is aangrijpend en emotioneel geladen, maar ook erg mooi. Er zitten stukken in het boek waar ik een traantje bij moest wegpinken omdat het heftige gebeurtenissen zijn waarvan je als lezer weet dat soortgelijke gebeurtenissen echt hebben plaatsgevonden. Ook vond ik de vriendschappen in het boek erg ontroerend doordat je leest hoe deze zich in een afschuwelijke tijd ontwikkelen en tegelijkertijd steun bieden aan de personages. Hiernaast is de schrijfstijl erg fijn om te lezen en merk je als lezer dat de schrijfster goed research heeft gedaan voor het schrijven van dit boek. Ik raad het zeker aan om deze te lezen! Zeker als je al van historische fictie en YA houd, maar ook als je het historische fictie genre wilt gaan ontdekken is dit een geweldig boek om mee te starten. Wees wel gewaarschuwd: na het lezen zal dit boek zeker nog een tijd in je hoofd blijven rondspoken en je zal je afvragen wat jij gedaan zou hebben als je WOII had meegemaakt.

Graag wil ik VIB Young Adult bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van bookswithonno