Mooi, heftig maar ook sexy verhaal, dat vraagt om een tweede deel

Bren Medusa de wit 17 oktober 2019
"Verliefd worden is niet moeilijk, maar vechten voor die liefde wel."

In dit boek volgen we de levens van Hannah MacKanzie en Luc Wennam. Beiden komen net uit een lange relatie en proberen hun leven weer op orde te krijgen. Hannah heeft het hier best moeilijk mee, ze komt uit een zeer gewelddadige relatie en haar ex Noud laat haar nog steeds niet helemaal met rust. Dit maakt het nog moeilijker voor haar om er volledig afstand van te kunnen nemen. Ze heeft zichtbare, maar ook onzichtbare littekens eraan overgehouden en is dan ook voorzichtig geworden. Eigenlijk ziet ze het al helemaal niet meer gebeuren ooit nog een relatie aan te kunnen gaan met een man, laat staan een seksuele relatie. Ze heeft weinig zelfvertrouwen en is extreem kwetsbaar op dat gebied. Op een avond neemt haar vriendin Fie haar mee naar de kroeg om eens de boel te vergeten door te gaan drinken, dit wil Hannah liever niet, omdat ze totaal niet tegen alcohol kan. Toch laat ze zich ompraten en na een paar drankjes is ze dan ook behoorlijk dronken. Fie besluit dat ze naar huis gaan en op weg naar hun jassen ziet Hannah een man zitten, waar ze in haar dronken bui aardig tegen los gaat dat hij net als Noud een "rijke stinkerd" zou zijn en vrouwen ook slecht zou behandelen. Niet lang daarna wordt ze hondsberoerd en geeft over...maar niet alleen op de grond, ook over de man die daar zijn biertje aan het drinken was.

Luc Wennam lijkt het allemaal volledig voor elkaar te hebben in zijn leven. Twee goedlopende en winstgevende bedrijven, geld genoeg om eigenlijk geen dag meer in zijn leven te hoeven werken en daarbij ook nog eens een verloofde die wel model had kunnen zijn zo mooi dat ze is. Maar is zijn leven wel zo prachtig als hij denkt? Al snel komt hij erachter van niet, Saskia. zijn verloofde, blijkt hem te bedriegen. En niet voor de eerste keer. Hij betrapt de twee in hun bed en dit keer is hij niet van plan haar opnieuw te vergeven, hij zegt haar haar spullen te pakken en weg te zijn als hij terug komt. Hij gaat naar de kroeg.

De dag na het kroeg incident heeft Hannah een sollicitatie bij een van de grootste en mooiste uitgeverijen van het land. Ze droomt al haar hele leven erover om hier een baan te kunnen krijgen en is behoorlijk zenuwachtig. Je droombaan krijgen, dat zou toch geweldig zijn! Al snel komt ze erachter dat de avond ervoor toch niet zo heel erg verstandig is geweest dan ze aanvankelijk al dacht. De man bij wie ze de sollicitatie heeft is namelijk niemand minder dan Luc Wennam, a.k.a 'rijke stinkerd'. Hannah biedt haar excuses meerdere malen aan, ze heeft er zo'n spijt van en ze is normaal ook helemaal niet zo. Ze is dan ook volledig verbaasd als Luc haar, na een tijd met elkaar gepraat te hebben over haar arbeids- en scholingsverleden, toch aanneemt als redactrice bij zijn uitgeverij. Ze kan haar geluk niet op.

"Wauw. Ze kon het nog steeds niet geloven! Ze had een echte baan, een fulltimebaan en het zou niet eens als een baan voelen maar als een hobby: lezen vond ze heerlijk. Ze kon zich helemaal verliezen in een verhaal, zich onderdompelen in een andere wereld waar zij niet degene was die pijn voelde, maar waar ze wel net zo gelukkig kon zijn wanneer het hoofdpersonage zijn of haar geluk vond."-blz.39-

Al snel beginnen Luc en Hannah gevoelens voor elkaar te krijgen. Luc wil niets liever dan Hannah als zijn vriendin, ondanks dat hij weet dat dit heel niet zo verstandig is. Hannah wil niets liever als Luc als haar vriend, maar ze schaamt zich voor haar lichaam en is doodsbang om gekwetst te worden. Toch groeien ze langzamerhand steeds meer naar elkaar toe. Gaat het ze lukken dan om samen gelukkig te worden, of is wat er gebeurd is teveel om dit te kunnen?

"Hij kon beter krijgen dan Saskia. Een meisje dat van een man hield en om hem gaf om wie hij was. Een meisje dat het verdiende om door hem verzorgd en beschermd te worden. Een meisje dat het verdiende om elke dag te gaan shoppen van zijn geld, omdat hij wist dat het haar niet daar om te doen was." -blz.139-

Emma Anna heeft met dit boek een mooi, maar ook sexy verhaal weten neer te zetten. Natuurlijk vond ik het wel een beetje jammer dat de man in het verhaal weer rijk en machtig was, want dat is zo een stereotype beeld geworden ondertussen in dit soort verhalen. Maar toch verpeste dat het verhaal gelukkig niet voor me. Emma heeft de personages zo goed neergezet dat je tijdens het lezen het gevoel krijgt ze echt te leren kennen. Je hart gaat naar ze uit als je leest welke vreselijke dingen ze hebben meegemaakt. Af en toe zitten er echt behoorlijke heftige momenten in, vooral als het om Hannah haar leven gaat, maar dat had ik aan de ene kant al wel verwacht omdat ze natuurlijk uit een gewelddadige relatie is gekomen. De liefde die tussen Luc en Hannah opbloeit is er voor velen een uit duizenden, wie wil dat nou niet? Het is onwijs leuk geschreven en Emma heeft dan ook een hele fijne, vlotte en beeldende schrijfstijl. Het einde van het boek zag ik totaal niet aankomen en juist daardoor hoop ik ook dat er nog een tweede deel van uit zal komen. Want stiekem wil ik gewoon weten hoe het Luc en Hannah verder zal vergaan. Dus: fingers crossed!

"Maar vechten voor de liefde is niet makkelijk als de vrouw van wie je houdt voor haar leven verminkt is en je verleden nog een troef achter de hand heeft."

Meer recensies kun je vinden op mijn blog :) : https://thebookdragonsnook.com/

Meer recensies van Bren Medusa de wit