Onwijs interessant boek

Bren Medusa de wit 03 december 2020
Een ieder die mij kent weet dat ik helemaal weg ben van de maan, naast de aarde zelf echt mijn nummer een. Maar zo ook de andere planeten, sterren en ga zo maar door, ik vind het allemaal razend interessant en daarom leek ook het boek “Leven met Mercurius Retrograde” me echt waanzinnig om te gaan lezen.
In “Leven met Mercurius Retrograde” vertellen de Astrologen Yasmin Boland & Kim Farnell ons wat dit verschijnsel nou eigenlijk inhoudt en wat het doet met de mens. Dat de planeet en maanstanden invloed hebben op ons leven dat is algemeen bekend, maar bij de Mercurius Retrograde gaan velen ervan uit dat het alleen maar slecht is dat over ons heen wordt gestort, want er gaat van alles mis dan. Mercurius staat in de astrologie bekend als de planeet van bedrog en misverstanden, maar ook van transport en communicatie, als hij retrograde loopt, ja, dan neemt zijn energie natuurlijk toe en dan lijkt er ineens veel fout te gaan, er gaan sneller dingen mis. Maar dat hoeft niet perse zo te zijn of als alleen maar negatief beschouwd te worden. In dit boek leggen Yasmin en Kim je uit hoe je heel bewust kunt omgaan met die energie en het juist kunt gebruiken in jouw voordeel. Je vindt er verschillende do’s en dont’s in die ontzettend handig zijn. Okay, er zaten er ook echt een paar tussen dat ik zoiets had van, tsja dat zou ik sowieso al niet doen, want “hey, hallo gezond verstand”! Maar ik ben ik en elk mens is verschillend, dus het is natuurlijk handig dat het beschreven is. En het meeste wat erin staat is absoluut handig om te weten en geeft je hele waardevolle informatie. Dit boek geeft je de handvatten mee om er goed voorbereid mee om te gaan en je erop voor te bereiden hoe je juist de effecten van de retrograde voordelig kunt laten uitpakken.

Het boek is opgedeeld in vier delen, in elk ervan leer je meer over het hoe en wat. Dit is allemaal echt onwijs interessant. Ik doe al zoveel jaren aan hekserij, maar ik sta wel met beide benen op de grond. Dus soms stonden er wel wat stukjes in beschreven die ik iets te voor de hand liggend vond of juist te zweverig en dat is persoonlijk gewoon niet mijn ding. Maar dat deed geenzins af aan het boek, want ik vond het echt gaaf. Er zijn zo weinig boeken geschreven over dit onderwerp en heel eerlijk is dit volgens mij ook de enige in het Nederlands, dus alleen dat al maakte me er erg blij mee. Je hoeft geen student of afgestudeerd astroloog te zijn om dit boek te kunnen lezen, al moet ik zeggen dat dat voor het laatste deel wel handiger is, omdat dat dat gedeelte geschreven is voor de wat gevorderde studenten. Maar dan nog is het echt een fijn boek, de schrijfstijl is voor een ieder toegankelijk en je leert zo ontzettend veel over de positieve en de negatieve effecten, je kunt het als naslagwerk gebruiken voor als je eens iets wilt opzoeken erover en het geeft je de handvatten om tijdens de retrograde er toch jouw voordeel uit te kunnen halen. Iets wat vaak als alleen negatief wordt neergezet, is ineens heel zo erg niet meer.
Ik heb al meerdere boeken van Yasmin Boland in mijn kast staan en dit pareltje komt daar zeker bij te staan. Ik zal het dan ook zeker vaker op gaan pakken. Want het is gewoon een absolute aanrader als je geïnteresseerd bent in astrologie en al .Dan zou dit boek zeker op je verlanglijstje voor Yule / Kerst moeten staan

www.thebookdragonsnook.com

Meer recensies van Bren Medusa de wit