Ijzersterk debuut

Bren Medusa de wit 06 september 2020
Het allereerste wat je natuurlijk opvalt aan een boek is de cover en wauw….deze is gewoon echt adembenemend mooi. De kleurencombinatie, de adelaar die zo’n belangrijke rol speelt in dit boek en het lettertype, gewoon alles aan het design is werkelijk waar geweldig. Zo’n boek dat je alleen al koopt om de cover…maar dan… is het verhaal ook zo goed? Dat is natuurlijk wel altijd weer de vraag.
Ik kan je zeggen; Hell yeah! Freaking love this book! Emmelie Arents heeft met dit debuut zo’n onwijs gaaf, meeslepend en geweldig goed verhaal neergezet. Dit is wat ik fantasy noem, ik begon met lezen en kon (en wou) het boek gewoon niet meer wegleggen, ik moest en zou weten hoe het verder ging, hoe het af zou lopen en heb het boek dan ook in een ruk uitgelezen.

Joana Sky wordt volledig ten onrechte beschuldigd van het beoefenen van magie op haar verloofde. Ze zou een hartbewerking over hem hebben uitgesproken. Hierdoor worden zij en haar verloofde veroordeeld tot de doodstraf, maar net op het moment dat de beul zijn werk kan doen wordt Joana gered. De koning heeft andere plannen met haar en wil dat zij voor hem komt werken. Nou ja….werken? Eigenlijk heeft ze hier niets over in te brengen en heeft ze te doen wat hij wil. Ze moet en zal zijn meest machtige en sterkste wapen worden, het meisje dat de macht heeft om iemands leven te nemen… Het leven van zijn vijanden…”De adelaars“. Een groep rebellen die tegen de koning zijn, zij die streven naar gelijkheid, vrijheid en die zoveel meer onrecht uit de wereld willen helpen. De koning wil dat Joana ze volledig te gronde richten, iets wat Joana absoluut niet wil. Zij heeft juist respect voor deze rebellengroep en wilde niets liever dan zich bij hun aansluiten om zo te zorgen dat de koning van zijn plek wordt verstoten. Niet de adelaars zijn hier de bad guys, dat is de koning zelf met zijn giftige, tirannieke gedrag. Niemand zal ooit vrij zijn zolang hij aan de macht is. Toch kan ze niet anders dan haar lot ondergaan en zal ze de trainingen om de sterkste bewerker ooit te worden moeten volgen, of ze dit nou wil of niet. Zal Joana het lukken om haar hart te wapenen tegen dit onrecht en overeind te blijven staan of zal ze toch moeten doen wat de Koning haar opdraagt?
“Ik weet niet of dit soort gevangenschap een beter vooruitzicht is dan executie,’ mompelde ik. ‘Voor de tweede keer in korte tijd verlies ik mezelf. Alleen denk ik dat er deze keer niemand zal zijn om mij te redden.” -blz.53-
Emmelie Arents heeft met het schrijven van dit boek een absolute plek in de top verdiend. Vanaf de allereerste pagina tot aan de laatste bladzijde wist ze me in vervoering te brengen en nam me mee de wereld van Joana in. Bij elk woord dat zij geschreven had kwam er steeds meer van deze fantasy wereld tot leven voor mijn ogen en ik heb me werkelijk waar geen seconde verveeld. Want wauw, wat is dit verhaal waanzinnig gaaf en goed. Als je dit boek nog niet in je bezit hebt, twijfel dan niet en ga het aan je collectie toevoegen, alleen de cover is het al waard, maar het verhaal zelf laat je ook zeker niet in de steek. Emmelie heeft een ontzettend spontane en enthousiaste schrijfstijl, waardoor je niet meer wilt stoppen met lezen. Spannende plottwists, intriges, liefde, verraad en ga zo maar door. Alles wat je in een fantasy zoekt vind je in dit verhaal. Ook het artwork bij elk hoofdstuk is verbluffend mooi, het heeft echt iets van de Victoriaanse stijl en laat ik daar nou echt helemaal weg van zijn. Al met al het hele boek is gewoon een must have voor je boekenkast. Je zal er zo geen spijt van krijgen. Ik kijk zo onwijs uit naar haar volgende boeken, met mij heeft ze er absoluut een fan bij in ieder geval!
www.thebookdragonsnook.com

Meer recensies van Bren Medusa de wit