Geweldig sprookjesachtig verhaal

Bren Medusa de wit 17 oktober 2019
Dit is mijn verhaal, mijn eigen sprookjesachtige vertelling over een droomprins die verliefd wordt op een draak van een stiefzus.

Een verhaal dat zo verkeerd loopt dat geen enkele pen ter wereld in staat is om het te herschrijven."

Lora's leven staat nogal op zijn kop, na jarenlang alleen gewoond te hebben met haar moeder en haar hondje Henry, heeft haar moeder besloten samen te gaan samenwonen met haar nieuwe vriend. Nu zou dit op zich nog niet zo'n gigantische ramp zijn, maar samen met die vriend komt ook haar stiefgruwel mee...whoops...ik bedoel natuurlijk haar stiefzuster, Amaryllis. De meiden hebben het niet zo op elkaar; Amaryllis is totaal het tegenovergestelde van Lora. Ze lijkt alleen om uiterlijkheden te geven en alles wat daarbij hoort, ook houdt ze van de jacht. En met de jacht, wordt de jacht op jongens bedoeld. Lora kan haar niet uitstaan, ze vindt haar gemeen en kortzichtig en ziet er ongelooflijk tegenop. Na een kleine ruzie met haar moeder in de auto over haar stiefgruwel wordt ze afgezet bij het bos om daar samen met Henry te gaan hardlopen. Een grote hobby van Lora. Tijdens het hardlopen raken ze gruwelijk de weg kwijt en weten het pad niet meer terug te vinden. Na een tijd zoeken ziet ze een licht. In eerste instantie denkt ze dat het licht een auto zal zijn, dus ze zet de snelheid erin om het zo snel mogelijk te bereiken. Maar dan staat ze ineens voor een kasteelpoort. Het licht bleek helemaal geen auto te zijn. Vanaf hier verandert het leven van Lora volledig. Het kasteel herbergt een geheim dat een ieder daar in zijn grip houdt, maar welk geheim is dit en waar doet iedereen toch zo geheimzinnig over?

"Alles hier in het kasteel heeft zijn redenen, hoe vreemd ze soms ook lijken." - blz,73-

Day Dreamer is het Young-Adult debuut van de negentien jarige Luna Van Roosen. Het is het eerste deel van een tweeluik. Het tweede deel Night Thinker verschijnt in het voorjaar van 2020. En wat kijk ik hier naar uit :D

Luna heeft een geheel eigen schrijfstijl en dat maakt haar absoluut uniek in haar werk. Het leest heerlijk vloeiend en beeldend weg en al vanaf de eerste bladzijden werd ik meegezogen het verhaal in. Nou is het natuurlijk absoluut geen geheim dat ik verzot op de sprookjeswereld ben, maar Luna heeft wel een heel aparte wereld weten neer te zetten. Tijdens het lezen kom je verschillende herkenningspunten uit wereldberoemde sprookjes tegen en toch weet ze het zo neer te zetten als een volledig eigen verhaal. Wat het natuurlijk ook echt is, ik heb nog niet eerder zoiets gelezen. Ik vond het werkelijk heerlijk geschreven en ben zo onwijs benieuwd naar het laatste deel in deze tweeluik. De cover is prachtig vorm gegeven en past dan ook perfect bij het verhaal. Als ik dan al één minpuntje heb, is het dat ik het erg jammer vond dat Luna tijdens haar vermissing, want ze raakt natuurlijk vermist vanaf dat ze de weg kwijt is en in het kasteel geraakt, en later ook Amaryllis, beiden amper tot geen blijk gaven dat ze nog gedachtes aan thuis hadden. Dit vond ik jammer genoeg erg ongeloofwaardig. Maar voor de rest, wat een debuut! Ik heb er werkelijk waar van genoten :D

"Met een zucht plof ik neer op de bureaustoel, de waarheid komt harder aan dan verwacht. Ik word gek. Echt gestoord, paranoïde, de geestesziekte is doorgedrongen in het diepste van mijn geweten...Verdwaald in mijn innerlijke wereld, die me nu opeens als vreemd voorkomt, slenter ik terug naar mijn kamer. Ik schenk geen aandacht aan de achtervolgende schimmen die bij elke kandelaar aan de wand angstig wegduiken." -blz. 230-

Zoals ik al zei, ik kijk enorm uit naar het tweede deel in dit tweeluik. Dit boek heeft me nieuwsgierig gemaakt en ik moet gewoon weten hoe het verder gaat :) Ik hou van dit soort sprookjes. Helemaal met zulke prachtige illustraties aan het begin van elk hoofdstuk, dat helpt zo goed om helemaal in die sprookjesachtige sfeer te komen. Wederom heeft Hamley Books een top boek de wereld in weten te brengen. Ik ben een happy lezer :D

"Ik...ik ben er klaar voor...geloof ik,'klonk het een diepe ademteug later door de speaker. 'Maar, adem jij eerst ook eens in. Hiervoor kun je nooit genoeg voorbereid zijn." -blz.265-

Meer recensies van Bren Medusa de wit