Heerlijk scifi verhaal

Bren Medusa de wit 17 oktober 2019
"Zacht stamelend bekende ze dat ik het product van een experiment was. Ze was uitgekozen omdat ze een briljant studente was. Ze had geld nodig en hoewel ze nog jong was, wilde ze dolgraag een kind." — blz.7-

John Water weet al vanaf zijn geboorte af aan dat hij anders is dan anderen. Dit beseft hij zich maar al te goed en gedraagt zich daar dan ook aardig naar. Hij is kil en berekenend en kan behoorlijk arrogant zijn. Het ontbreekt hem in ieder geval niet aan een flinke dosis zelfvertrouwen. Zijn moeder Claire, voelt voor hem niet als zijn echte moeder ondanks dat hij weet dat zij hem wel degelijk gebaard heeft. John wil weten wat er aan de hand is, wat hem nou zo anders maakt dan andere mensen. Zijn moeder  gedraagt zich vaak ook nog eens geheimzinnig, raar en nerveus en wil amper iets loslaten. John neemt het besluit om achter zijn oorsprong te komen en gaat op queeste. Tijdens zijn zoektocht komt hij erachter dat er meer als hem zijn, maar toch ook weer niet helemaal. Hij trekt op met de rest om zo achter de waarheid te komen. John komt er al snel achter dat hij het product van een genetisch experiment blijkt te zijn. En niet zomaar een, nee hij is de enige in zijn soort. Hij is het prototype dat perfect geslaagd is. Zijn zelfverzekerdheid begint langzaamaan deukjes te vertonen, want wie is hij nou eigenlijk en wat is het doel van zijn bestaan? Kan John het allemaal aan? De zoektocht gaat niet zonder slag of stoot en ze komen heel wat moeilijkheden tegen op hun weg naar de waarheid, toch zetten ze door, met alle gevolgen van dien.

"Als ik ga verzitten voel ik een scherpe pijn in mijn hand. Er ligt een vuursteen op met een scherpe rand. Mijn bloed zit aan de punt. In mijn palm gaat de snee dicht en ik sluit mijn hand. Ik ben wie ik ben. Er is slechts een iemand die erachter kan komen wat dat inhoudt: ikzelf." —John,blz.72-

Het verhaal wordt geschreven in de 'ik' vorm en is verdeeld in drie delen. Ursula Visser heeft me met dit boek wederom voor zich gewonnen :) Ik vond het een heerlijk verhaal. :) Ursula haar schrijfstijl is super, ze schrijft beeldend en vloeiend, I love it! De personage's zijn ontzettend boeiend en zijn zo goed neergezet dat je al snel een band met ze krijgt, in het begin mocht ik de vader van John totaal niet. Wat vond ik dat een onsympathieke vent zeg, maar Ursula heeft de gave om je totaal te verrassen, dus ik heb mijn mening over meerdere personen vaker bij moeten stellen. Het is werkelijk een heerlijk boek, de spanning zit er vanaf het begin gelijk in en blijft ook aanhouden tot het einde. Het leest lekker vlot weg en ik had het boek dan ook in no time uit. Dus als je van Sci-Fi houdt en een spannend verhaal zit je met dit boek absoluut goed. Ik kan het dan ook zeker aanraden :)

Meer recensies van Bren Medusa de wit