Heerlijk boek om lekker mee op de bank te kruipen met een dekentje en een warme kop thee

Bren Medusa de wit 17 oktober 2019
"Er was eens... vele fantastische sprookjes beginnen zo. Maar ken jij deze al?

Laat je meevoeren naar werelden waar Assepoester tegen loverboys strijdt, waar social media nog gevaarlijker is dan een spinnewiel, waar inhalige fey muzikanten je opsluiten in torens, waar oma's gered moeten worden van iets ergers dan een boze wolf en waar twee zusters door yeti's op de proef worden gesteld. Verhalen vol magie, verraad, vriendschap en liefde."

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik gek ben op sprookjes. Dus toen het bekend werd dat dit boek uit zou komen bij Dutch Venture Publishing was ik al helemaal enthousiast. Hoe leuk is het dan ook om mee te mogen doen aan de blogtour.

Het boek bevat vijf verschillende verhalen die ieders gebaseerd zijn op een sprookje dat iedereen wel kent, maar dan zijn ze niet herverteld maar gewoon in een volledig nieuw jasje gestoken. Hoe leuk is dat! Ik vond het zeker vermakelijk om te lezen. De verhalen zijn kort maar hebben ieder zo hun eigen charme en de auteurs weten het ook zo neer te zetten dat het ook echt af voelt. Het verhaal van Jen Minkman had ik het allermeeste mee, dit ook omdat er een proloog en een epiloog bij zat, waardoor ik nu helemaal de hoop heb dat er een vervolg op komt, of gewoon een heel boek op zichzelf. Lijkt me echt geweldig! Natuurlijk wist het ene verhaal me meer te raken dan het andere, maar dat lijkt me niet meer dan logisch met een bundel.

Niettemin is dit onwijs leuk en absoluut onwijs origineel gedaan en mag dit boek natuurlijk niet in je boekenkast ontbreken als je van sprookjes houdt. Ik zal het zeker nog eens lezen :) En wat is er nou heerlijker met het herfstweer, dan lekker op de bank met een kleedje, een warme bak thee, wat lekkers en een sprookje ( of vijf ) erbij :D Niet dan?

"Vijf sprookjes, vijf heldinnen, vijf keer 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Of toch niet?"

Meer recensies van Bren Medusa de wit