Loved it

Leer met dit nieuwste boek van de bekende astrologe Yasmin Boland hoe jij zelf je eigen geboortehoroscoop en die van je vrienden en familie kunt maken. Maar niet alleen dat, je leert ook jezelf een heel stuk beter kennen en begrijpen. Iedereen kent wel de horoscopen uit de krant, online of in een tijdschrift, zelf hechte ik daar eigenlijk nooit echt veel waarde aan, want echt veelzeggend waren ze voor mij niet. En ja ik weet het, ik ben een heks en ik geloof echt wel in astrologie en al, maar ik sta toch nog steeds behoorlijk met beide voeten op deze aarde. Toch ben ik van jongs af aan al wel ontzettend geïnteresseerd in de maan, de sterren en onze planeten en wat die precies met ons als mens zijnde doen. En hierbij komen natuurlijk ook onze sterrenbeelden kijken, de water, vuur, lucht en aardetekens. Maar je sterrenbeeld alleen is niet precies en exact wie jij als persoon bent (in mijn geval kreeft). Er is zoveel meer dan dat. En hoe komt het precies dat jij op die en die manier reageert en wat kan daarmee te maken hebben?
In dit boek leert Yasmine Boland je op een duidelijke en prettige manier kennis maken met astrologie (mits je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt). Er wordt aandacht gegeven aan de oorsprong van de astrologie, alleen dat is al mega interessant en ook hoe het nou werkt. Je leert hoe je jouw geboortehoroscoop kunt berekenen. Hoe je met behulp van de sterren dingen kunt voorspellen en hoe jouw geboortehoroscoop van te voren al bepaalde dingen had staan die jij in je leven tegenkomt, zoals jouw kwaliteiten, je talenten, of je creatief bent of juist niet en ga zo maar door. Je leert jezelf beter en op een veel dieper niveau kennen. Geloof me, het is echt supergaaf en leerzaam. Maar niet alleen je eigen geboortehoroscoop leer je te berekenen en te lezen, maar ook die van anderen kun je hierna berekenen. Leuk toch, om zo samen met je beste vriend of vriendin op zoek te gaan naar die van hun? Of die van je man, vrouw of kinderen, wie dan ook waar je dat leuk bij lijkt en waarmee je de band wilt verdiepen of beter wilt leren kennen. Yasmin neemt je via dit boek stapsgewijs mee in het hele proces.
“Het boek bestaat uit drie delen, die opgebouwd zijn rond de vier pijlers van de astrologie: de planeten, dierenriemtekens, huizen en aspecten. Zodra je van die pijlers eenmaal een goed beeld hebt en begrijpt hoe ze zich tot elkaar verhouden, dan heb je de geheime code van de astrologie gekraakt.”
Ik mocht van AnkhHermes al de cursus “Leven met de sterren” testen om te kijken of het wat was en eventuele foutjes bekend maken, of het goed werkte enzovoorts. Maar oh man, die cursus maakte me echt dolenthousiast. Ik heb ‘m bijna afgerond (ga er binnenkort weer verder voor zitten, want ik wil nu ook gewoon echt alles weten of course erover) en vind het echt zo gaaf en zo de moeite waard om te doen. En nee het is niet zweverig zoals er vaak over wordt gedacht (en het ook echt wel gebracht kan worden soms), net als dit boek dat absoluut niet is. Het is gewoon echt onwijs interessant en hoe verder je leest of hoe verder je in de cursus komt hoe gaver het wordt. Je leert jezelf zoveel beter kennen en kan op een andere manier naar dingen kijken zoals je dat eerst misschien nog niet deed. Mij heeft het in ieder geval hele fijne handvatten weten te geven en mijn interesse in de astrologie, de sterren, de maan en de planeten is alleen maar groter en groter geworden. Gelukkig hou ik er echt van om nog altijd dingen bij te leren en als jij diegene bent die net als mij daar van houdt en interesse heeft in astrologie, wacht dan niet langer, maar ga het boek lezen. Er gaat een wereld voor je open waar je geen spijt van zult krijgen.

Meer recensies van Bren Medusa de wit