Een mooi, spontaan en liefdevol verhaal!

Sara Visser heeft het allemaal goed voor elkaar in haar leven. Ze is eigenaresse van een hip, populair en goedlopend hotel “Hotel de Botel” in het bruisende Amsterdam. Ze heeft een leuke en lieve vriendenkring waar ze vaak mee op stap gaat en een fijne hechte familie om zich heen. Sara staat volop in de bloei van haar leven en lijkt er dan ook intens van te genieten. Echter is niet alles zo mooi als dat ze naar buiten toe laat lijken…Sara leeft met een intens gemis, een hartverscheurend gemis naar een eigen kindje. Het vertrouwen in mannen heeft ze al zo goed als opgegeven, want zeg zou zelf, echt veel soeps met relaties is het nou ook weer niet geweest. Behalve dan de hechte vriendschap met haar beste vriend Alejandro. Maar ja die leeft dan weer in Spanje…dus die ziet ze niet heel vaak, hoogstens een keer per twee jaar. Spreken doen ze elkaar dan wel weer regelmatig. Maar ja, dat is toch wel anders natuurlijk. De twee hebben een onwijs hechte band en voelen elkaar zo goed aan. Menig mens denkt als ze hun samen ziet dat ze een stel zijn, maar niets is minder waar….toch???

“Hij verteld me zojuist dat ik zijn ziel en zaligheid ben en ik vertel hem dat ik van hem hou. Er is geen woord van gelogen, we menen elk woord. Waarom word ik dan toch niet verliefd op hem?” -blz.59

Wanneer Sara haar dertigste verjaardag aanbreekt heeft ze er allemaal schoon genoeg van om nog te moeten wachten op de juiste man en zo het perfecte gezinnetje te kunnen gaan vormen. Ze bedenkt een plan om naar Spanje te gaan, naar Alejandro en daar de zomer te verblijven en hem daar te proberen te verleiden met haar het bed te delen om zo uiteindelijk zwanger te kunnen worden. Echter hangt hier wel een heel naar prijskaartje aan…als haar plan lukt, dan zal ze de vriendschap moeten verbreken, want Alejandro mag niet te weten komen dat ze hem daar in de val heeft laten lokken en ze wil al helemaal geen last voor hem zijn. Maar dan lijkt de knappe Joaquin, de flamingogitarist, roet in het eten te gooien als ze gevoelens voor hem lijkt te krijgen. Gaat haar plan nu nog wel lukken, of is alles nu dan echt voor niets geweest?

“Joquin pakt mijn hand vast. Ik kijk naar hem op.’Je praat in het verleden Sara’, merkt hij op. ‘Wil je het nu niet meer? Is er iets gebeurd?’ Ik slik mijn tranen weg en haal ergens nog een beetje moed vandaan. ‘Jij’, antwoord ik,’ jij gebeurde.’ -blz.80-

Wat was dit een onwijs mooi en gevoelig boek zeg. Je kan aan alles merken dat dit verhaal vanuit haar hart is geschreven en het laat je doen afvragen hoeveel vrouwen wel niet met deze wens rondlopen en hoe hartverscheurend dat allemaal wel niet is. Maar buiten de emoties die door je lijf heen razen van het verdriet van Sara dat je voelt, is er ook heel veel ruimte voor een lach, want wat heb ik me rot gelachen om veel passages uit dit boek. Het was huilen en lachen, zo leefde ik mee met Sara. Nadat ik het boek uit had heb ik er ook echt nog een hele tijd mee rondgelopen in mijn hoofd. De schrijfstijl van Wendy is heerlijk vlot en vloeiend en neemt je in een ruk mee de wereld van Sara in en wat is die leuk, verdrietig, gezellig en al tegelijk. Al snel kreeg ik een band met Sara en wat vond ik Alejandro een onwijs lieve en leuke gast! Zag ze echt voor mijn ogen tot leven komen. Ik kan dit boek absoluut aanraden, het is echt een leuk en mooi verhaal dat je zeker gelezen moet hebben. Ik kan dan ook niet wachten om binnenkort in “Zomerster” te beginnen met lezen, want zeg zelf, het zonnige weer buiten, vraagt daar toch zeker om .

“De liefde is een onuitputtelijke bron: diepzinnig als de eeuwigheid, hoog als de hemel en oneindig als het universum” – Alfred Victor de Vigney, blz. 26
Bren
THE BOOK DRAGON'S NOOK