Vermakelijk boek dat ik met plezier gelezen heb.

Bren Medusa de wit 17 oktober 2019
In dit boek volgen we het verhaal van Linde. Ze woont al vanaf jongs af aan bij haar oma, nadat haar ouders gingen scheidden op haar tweede, omdat haar moeder een alcoholist is en haar vader daarna in een diepe depressie wegzakte. Hierdoor werd het voor hem onmogelijk gemaakt om zelf zijn dochter op te kunnen voeden. Ondanks deze behoorlijk heftige ervaringen in haar leven is Linde een lieve, slimme en spontane meid, die druk bezig is haar eigen bedrijf op te zetten in de catering. Ze heeft een relatie met Finn, ze zijn al een jaar samen en of Linde het nou leuk vind of niet ze zit er eigenlijk gewoon in vastgeroest. Ze denkt dat ze gelukkig is met Finn, maar diep in haar hart weet ze dat dat alles behalve waar is. Oh, hij kan wel aardig zijn hoor, dat is het probleem niet. Maar hij is een behoorlijke egoïst die zijn eigenbelang altijd maar voortrekt op dat van een ander. Zo ook op dat van Linde.

"Hij moet werken,' verdedig ik Finn zwakjes. Het klinkt als een stom excuus. We gaan nooit eens samen weg. Er is altijd zijn werk of een kater of zijn auto die bij de garage staat."
— Linde, blz.62

Linde rijdt op straat de zanger van haar meest favoriete rockband, Shattered Dawn, aan. Gelukkig raakt er niemand, behalve Sverre zijn telefoon, gewond en loopt alles met een sisser af. Linde laat niet blijken dat ze Sverre onmiddellijk herkend heeft, ze wil namelijk absoluut niet overkomen als een of andere geflipte fan. Ze geeft hem een lift naar het hockeystation en daarna gaan ze ieder hun eigen weg weer. Althans dat denkt ze... Linde haar hele leven komt op zijn kop te staan als ze naar een concert van Shattered Dawn gaat en Sverre haar herkent. Na het concert laat hij haar backstage komen. Van het een komt het ander en ze belanden dan ook samen in Linde haar hotelkamer, waar ze voor het eerst meemaakt dat het daadwerkelijk ook heel erg fijn voor haar kan zijn in bed. De  volgende ochtend is Sverre nergens meer te bekennen, op zijn portemonnee na dan, want die is hij vergeten mee te nemen. Linde gaat gebukt onder een gigantisch schuldgevoel naar Finn toe. Maar langzamerhand begint ook tot haar door te dringen dat haar relatie toch echt niet is wat ze nou echt zoekt en verdient. Maar is Sverre dan wel de juiste, hij zegt haar toch echt dat hij niet op zoek is naar een relatie en alleen maar in haar geïnteresseerd is voor de seks. Maar is dit ook wel echt zo? Linde zal toch een keuze moeten maken en kiezen wat zijzelf nou echt wil, gaat dit haar lukken?

"Zoiets ja. Wat dacht je dan dat er zou gebeuren? Dat we vriendschapsarmbandjes zouden uitwisselen en elkaar elke week een brief zouden schrijven? Dit is nou precies wat ik bedoelde met drama. Ik wil geen gedoe. Kun je dat aan?"
—Sverre, blz.197

Linde haar leven staat op het punt van een ommekeer, ze heeft een grote opdracht aangeboden gekregen en deze wil ze dan ook maar wat graag volbrengen, zodat ze eindelijk een bedrijfspandje kan gaan huren en haar droom waar kan maken. Door het hele boek heen volg je het leven van Linde, dat heel niet zo rooskleurig is als dat het er misschien vanaf de buitenkant voor anderen uitziet. Haar relatie met Finn komt eigenlijk puur vanuit haar kant, hij doet totaal geen moeite voor haar, en toont geen interesse in de dingen die voor haar belangrijk zijn. Ook heeft ze het absoluut niet makkelijk met het gedrag van haar moeder, die is namelijk zwaar alcoholiste en lijkt maar niet te willen inzien dat ze hulp nodig heeft. Dit vind ik erg goed gedaan en juist deze dingen over hoe het leven er buiten haar ontmoetingen met de Noorse rockster Sverre uitziet, maakt het verhaal heel wat interessanter. Ik hou er juist wel van als een New-Adult verhaal niet alleen maar puur draait om de seks die de hoofdpersonages met elkaar hebben, want als dat het enige is dan kan je net zo goed een pornoblaadje kopen. Er moet voor mij toch ook echt wel een verhaal inzitten. En dat zat er in dit boek gelukkig wel. Ik vond het een vermakelijk boek en heb het dan ook met plezier gelezen.

" Je moet nu leven. En als je nu zou leven, wie zou je dan kiezen?"- Tessa,blz.256-

Meer recensies van mij zijn te lezen op mijn blog. https://thebookdragonsnook.com

Meer recensies van Bren Medusa de wit