Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Zoals de meeste mensen, die ons al langer volgen, weten dat wij echte dierenvrienden zijn. Zo hebben wij Pebbles geadopteerd uit Roemenië, Puck opgevangen nadat een buurtgenoot niet meer voor haar kon zorgen, Simba opgehaald toen hij op Marktplaats stond en Luna vanuit Duitsland hierheen gehaald. Onze katten Simba en Luna zijn binnenkatten en komen ook nooit buiten, maar hoe gaaf zou het zijn als wij met één van hun een fietstocht zouden kunnen maken. Helaas lukt ons dat niet met onze katten, maar daardoor heb ik wel extra genoten van het verhaal van Dean en Nala.

Dean en zijn beste vriend hebben een plan de wereld rondreizen, maar op een bepaald moment, als ze een tijdje onderweg zijn, besluit zijn beste vriend om toch om te draaien en weer naar huis te gaan. Dean niet, hij heeft een missie om de wereld rond te fietsen en deze missie zal hij dan ook gaan volbrengen. Als hij na drie maanden een kitten langs de weg vindt en het diertje hem achterna komt, besluit hij om het kleintje onder zijn hoede te nemen en zo worden ze elkaars grootste vriend en worden ze onafscheidelijk….

Vanaf het moment dat Dean Nala vindt, merk je dat Dean veranderd, hij laat het wilde leven achter zich en zet het kleine katje op nummer één. Ik heb het boek met zoveel plezier gelezen, want de liefde en vriendschap tussen deze twee spat gewoon van de pagina’s af. Ik vind het geweldig om te lezen wat Dean voor een dierenvriend is. Hier ging mijn hart echt sneller van kloppen. Tijdens de wereldreis van Dean en Nala heeft Dean ook nog voor andere zwerfdieren gezorgd en ongelofelijk wat deze man over heeft voor deze dieren.

Normaal leest Veronique hier in huis de boeken die over dieren gaan, maar ‘Nala’s wereld’ wilde ik ontzettend graag lezen en ik kan jullie vertellen dat ik hier geen moment spijt van heb gehad. Ik werd vanaf de eerste pagina in het verhaal gezogen. Nicholson heeft een aangename schrijfstijl en op sommige momenten had ik echt het gevoel dat ik met Dean en Nala mee fietste en ook mijn slaapmatje uitrolde in het verlaten zwembad.

De lay-out van het boek vind ik erg mooi. Boven elk hoofdstuk staan een kleine tekening dat het hoofdstuk uitbeeld. Zo zien we tekeningen van Dean en Nala op de fiets, in een hangmat of eentje waar Nala bij Dean in de nek zit.
Wat ik bij een non-fictie boek altijd kan waarderen is als en een fotokatern aanwezig is, in ‘Nala’s wereld’ zit dit ook, midden in het boek. Foto’s over Dean, Nala en hun reis rond de wereld.

Dit is echt een MUSTREAD voor mensen die van katten houden. Dean en Nala zijn ook te volgen op Instagram en Youtube en ik zal ze daar zeker blijven volgen want wat is het een geweldig stel samen en ik wil nog meer over hun avonturen lezen en zien.

Reacties op: Wat een geweldig boek!

Nala's wereld - Dean Nicholson